Syö ja liiku vartalotyyppisi mukaisesti

Tunnista vartalotyyppisi ja syö ja liiku sen mukaisesti. Ota vartalotyyppisi huomioon, kun muokkaat elämäntapojasi. Huomaat muutoksen jo parissa kuukaudessa!

tiistai 8. tammikuuta 2013 teksti KUNTO PLUS

Onko vartesi päässyt turhankin runsaaksi? Vartalotyypin huomioiva ravitsemus- ja liikuntasuunnitelma voi saada ihmeitä aikaan.

LÖYDÄ VARTALOTYYPPISI
ja ota se huomioon


Näin tunnistat vartalotyyppisi:

Päärynä


Kehosi painopiste on vartalon alaosassa. Sinulla on leveä lantio, rehevät reidet ja täyteläiset pakarat. Ylävartalosi voi olla suhteellisen pieni, hartiasi voivat olla kapeat ja vyötärösi hoikka.

Vararavinnon sijainti


Kilot kertyvät pääasiassa lantiolle ja reisiin. Saat myös helposti selluliittia alavartaloosi.

Housutesti

Kun olet ostamassa itsellesi uusia farkkuja, ongelmasi on usein se, että housut istuvat kyllä hyvin reisistä ja lantiolta, mutta vyötärö jää aivan liian väljäksi.
Päärynävartalon liikunta- ja ravitsemusneuvot

 

Omena

Ylävartalosi on pyöreä ja runsas. Vararavintoa kerääntyy etenkin vyötärölle ja yläselkään. Sinulla on hoikat sääret ja pakarasi voivat olla melko litteät.

Vararavinnon sijainti

Ylävartalo – vatsa, rinnat, selkä ja käsivarret.

Housutesti

Kun ostat uusia farkkuja, housut tuntuvat väljiltä pakaroiden ja reisien kohdalta, mutta puristavat yleensä vyötäröltä. Monesti vatsa pömpöttää vyötärönauhan yli.
Omenavartalon liikunta- ja ravitsemusneuvot

 

Banaani


Vartalosi on tasapaksu. Lantiosi ja hartiasi ovat suunnilleen yhtä leveät ja vyötärö ei juuri erotu. Banaanivartaloisella on harvoin suuret rinnat.

Vararavinnon sijainti

Jos lihot, paino jakautuu tasaisesti eri puolille kehoa. Jos laihdut, vartalostasi tulee jäntevä ja urheilullinen.
Banaanivartalon liikunta- ja ravitsemusneuvot

Housutesti

Takamuksesta hyvin istuvat housut eivät purista sen enempää lantiolta kuin vyötäröltäkään.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee