© Colourbox

4 ruoka-ainetta, jotka auttavat vähentämään turvotusta

Vatsa kuin ilmapallo? Kokeile näitä ruoka-aineita, jos haluat välttää turvottelun!

torstai 11. helmikuuta 2016 teksti Anja Bruneskjold

Jos vatsasi tuntuu usein pinkeältä ruokailun jälkeen, kokeile näitä ruoka-aineita, jotka tunnetaan vatsan turvottelua ja ilmavaivoja ehkäisevistä ominaisuuksistaan.

Jogurtti

Jogurtissa on vatsaa helliviä maitohappobakteereita. Maitohappobakteereita on myös luonnostaan suolistossa, jossa ne tukevat ruuansulatusta ja auttavat näin myös torjumaan turvotusta.  

Papaija

Trooppinen herkku sisältää proteiineja pilkkovaa papaiinientsyymiä, ja auttaa näin edistämään ruuansulatusta. 

Banaani

Banaani sisältää paitsi kuitua myös kaliumia, joka voi auttaa vähentämään suolaisesta ruuasta johtuvaa turvotusta.

Piparminttu

Piparminttu auttaa tukemaan ruuansulatusta ja torjumaan ilmavaivoja. Kupillinen piparminttuteetä auttaa rauhoittamaan vatsaa ja näin myös lievittämään turvotusta.

Piparminttu voi myös auttaa kirkastamaan ihoa.

Lue lisää: 8 syytä, miksi pömppövatsa ei häviä.

Lue lisääHelpotusta vatsan turvotteluun

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee