Parsakaali

Syöpää ehkäisevää sulforafaania.

torstai 7. marraskuuta 2013 teksti KUNTOPLUS

Syöpäriskiä alentavia ruoka-aineita etsittäessä suurimmat toiveet kohdistuvat parsakaaliin.

Parsakaali sisältää samoja syöpäsolujen kasvua hillitseviä aineita kuin muutkin kaalit, minkä lisäksi myös lisäksi sen foolihappopitoisuus on vaikuttava. Foolihappo ehkäisee sydänsairauksia ja rintasyöpää.

Parsakaalin C-vitamiinipitoisuuskin on huippuluokkaa, ja päivän saantisuositus täyttyy jo 50 gramman parsakaaliannoksesta.

Käyttövinkkejä

Raasta parsakaali muruiksi ja sekoita se jogurttiin tai kevytkermaviiliin kastikkeeksi.

Mausta parsakaali valkosipulilla. Lisää joukkoon parapähkinöitä, joiden sisältämä seleeni vahvistaa parsakaalin vaikutusta – laboratorio-oloissa jopa kymmenkertaiseksi!

Oletko jo kokeillut parsakaali-pekoni-fetasalaattiamme? Superhyvää ja superterveellistä!

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä sinua auttaa rentoutumaan kiireisen päivän jälkeen?


KUNTO PLUS suosittelee