Tarjoa iltapalaksi raakoja tai ryöpättyjä kukkakaalinnuppuja hummuksen tai kermaviilidipin kera.

Kukkakaali

Kukkakaalissa yhdistyvät parsakaalin ja keräkaalin terveyshyödyt.

torstai 7. marraskuuta 2013 teksti KUNTOPLUS

Antioksidatiivisten karvasaineiden lisäksi kukkakaali sisältää samaa hyvää tekevää allisiinia, jota on myös valkosipulissa.

Allisiini hillitsee tulehduksia ja jarruttaa kehon ikääntymiseen liittyviä ilmiöitä.

Kukkakaalissa on runsaasti myös sikiövaurioita ehkäisevää foolihappoa. Foolihappo saattaa suojata myös rintasyövältä ja sydän- ja verisuonitaudeilta.

LUE MYÖS: 4 herkullista kukkakaalipizzan reseptiä

Käyttövinkkejä


Tarjoa iltapalaksi raakoja tai ryöpättyjä kukkakaalinnuppuja hummuksen tai kermaviilidipin kera.

Allisiinipitoisuus on suurimmillaan raa’assa kaalissa.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä sinua auttaa rentoutumaan kiireisen päivän jälkeen?


KUNTO PLUS suosittelee