© iStock

7 sorttia meloneita

Meloneita ei voi kyllin ylistää: ne ovt makeita mutta vähäkalorisia ja erittäin vitamiinipitoisia.

keskiviikko 20. heinäkuuta 2016 teksti KUNTOPLUS

Mehukkaista meloneista saa täydennystä elimistön neste-, vitamiini- ja kivennäisainevarastoille. Meloni pelastaa myös silloin, kun tekee mieli makeaa, muttei kaloreita. Kokeile ja löydä suosikkisi!

Todelliset terveyspommit

  • Melonit ovat vesipitoista syötävää – jopa 95 % painosta voi olla nestettä. Siksi melonit toimivat hyvin myös janonsammuttajina.
  • Melonit sisältävät niukasti energiaa. Niiden sokeripitoisuus on tyypillisesti n. 3 g/100 g. Esimerkiksi ananaksessa ja banaanissa sokeria on n. 15 g/ 100 g.
  • Melonit sisältävät C-vitamiinia, joka edistää raudan imeytymistä. Lisäksi C-vitamiini osallistuu immuunipuolustuksen toimintaan ja edistää haavojen paranemista.
  • Useimmat melonit sisältävät myös runsaasti kaliumia. Kalium on tärkeä verenpainetta säätelevä kivennäisaine varsinkin paljon suolaa käyttävälle.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä sinua auttaa rentoutumaan kiireisen päivän jälkeen?


KUNTO PLUS suosittelee