7 sorttia meloneita

Meloneita ei voi kyllin ylistää: ne ovt makeita mutta vähäkalorisia ja erittäin vitamiinipitoisia.

Mehukkaista meloneista saa täydennystä elimistön neste-, vitamiini- ja kivennäisainevarastoille. Meloni pelastaa myös silloin, kun tekee mieli makeaa, muttei kaloreita. Kokeile ja löydä suosikkisi!

Todelliset terveyspommit

  • Melonit ovat vesipitoista syötävää – jopa 95 % painosta voi olla nestettä. Siksi melonit toimivat hyvin myös janonsammuttajina.
  • Melonit sisältävät niukasti energiaa. Niiden sokeripitoisuus on tyypillisesti n. 3 g/100 g. Esimerkiksi ananaksessa ja banaanissa sokeria on n. 15 g/ 100 g.
  • Melonit sisältävät C-vitamiinia, joka edistää raudan imeytymistä. Lisäksi C-vitamiini osallistuu immuunipuolustuksen toimintaan ja edistää haavojen paranemista.
  • Useimmat melonit sisältävät myös runsaasti kaliumia. Kalium on tärkeä verenpainetta säätelevä kivennäisaine varsinkin paljon suolaa käyttävälle.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background