Parhaat lihaskuntoharjoitteet

Tunnetko lihastreenin harjoitteet? Keräsimme yhteen keskeiset lihaskuntoharjoitteet ja opastamme, miten ne tehdään oikein.

Lihasvoimaa kehittävän treenin järjestys

  • Treenaa ylävartalon suuret lihasryhmät, rintalihakset ja selkälihakset esimerkiksi penkkipunnerruksella ja rinnallevedoilla.
  • Treenaa alavartalon suuret lihasryhmät, reidet ja pakaralihakset aloittamalla räjähtävää voimaa kehittävillä harjoitteilla, esimerkiksi boksihypyillä, ja tee sen jälkeen esimerkiksi kyykkyjä ja askelkyykkyjä.
  • Treenaa käsivarsilihakset - sekä ojentajat että koukistajat - esimerksi hauiskäännöillä ja ojentajapunnerruksilla.
  • Lisäksi voit treenata hartialihaksia ja jalkoja olankohotuksilla ja reiden ojennuksilla.
  • Treenaa vartalon tukilihakset - suorat ja vinot vatsalihakset sekä selkälihakset. Käytä esim. palloa apuna, tee jalkojen nostoja roikkuen, käytä kuntosalin taljoja varsinkin vinojen vatsalihasten treenaamiseen.

Harjoittelumäärät

  • Treenaa koko kehoa vähintää 2 kertaa viikossa.
  • Valitse 4–6 harjoitetta, pääosin perusharjoitteita, jotka treenaavat useita lihasryhmiä, esim. jalkaprässi ja leuanveto.
  • Tee 10–15 toiston sarjoja vastuksella, jolla viimeiset toistot tuntuvat todella raskailta.
  • Jos et ole tottunut lihastreeniin, tee harjoittteita 1–2 sarjaa. Jos olet tottunut lihastreeniin, tee harjoitteita 4–5 sarjaa.

Parhaat lihastreeniohjelmat täältä

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background