Lihaskuntotreeni kuminauhalla: Kyykkykävely

Tässä supertehokas harjoite pakara- ja reisilihasten treenaamiseen.

Frida Hallqvist: kyykkykävely

Kuminauha on ainoa tarvitsemasi apuväline, mutta se on välttämätön!

© Jakob Helbig

Kyykkykävely kuminauhan kanssa

Alkuasento

Tee kuminauhasta yksi iso lenkki ja pujota se reisien ympärille hiukan polvien yläpuolelle. Lenkin tulee olla niin pieni, että kuminauha kiristyy, kun jalat ovat lantion levyisessä haarassa. Pidä vatsa tiukkana.

Harjoite

Kyykkää työntäen peppua taaksepäin kuin istuutuessa. Ojenna käsivarret eteen. Tasapaino pysyy vakaana, kun pidät käsiä yhdessä. Kävele kyykkyasennossa sivulle: ota 5 pitkää askelta vasemmalle ja 5 pitkää askelta takaisin oikealle. Hengitä tasaisesti ja rauhallisesti. Mitä matalammassa asennossa kävelet, sitä raskaampi liike on.

Kyykky on lihastreenin kuningasharjoite, mutta hallitsetko taatusti oikean kyykkäystekniikan? Tarkasta täältä.

Vaikutus Reidet ja pakarat

Vasta-alkaja 5 x 40 s + 20 s tauot sarjojen välissä

Harjaantunut 5 x 50 s + 10 s tauot sarjojen välissä

Kyykkykävely