Opi vetämään leukoja

Monien vahvojenkin naisten saattaa olla vaikea saada vedettyä leukoja. Millainen on paras leuanvetotekniikka?

Näin leuanveto onnistuu:

Ensinnäkin leuanveto vaatii vahvoja ylävartalon lihaksia. Jos ne eivät ole kunnossa, kannattaa aloittaa lihaskuntotreenistä.

Yllättäen käsien lihasten sijaan selkä tekee leuanvedossa suurimman työn, vaikka itse veto tapahtuukin käsillä.

Leuanvedossa tärkeitä lihaksia ovat hauis, hartioiden takaosa ja suuret selkälihakset.

Onnistunut leuanveto

  • Tartu kiinni tankoon joko myötä-tai vastaotteella niin, että kätesi ovat hartioiden leveydellä toisistaan.
  • Vedä itseäsi ylös tankoa kohti. Heilauta hieman lantiotasi tarvittaessa ja siirrä painopistettäsi jaloilla niin, että keho keinahtaa itsestään ylemmäksi.
  • Tähtää siihen, että pää jää 10-20 senttiä tangon taakse. Silloin selällä on tilaa työskennellä. Paina nyt lapaluita alas ja yhteen niin, että rinta työntyy eteen.
  • Paina kyynärpäitä alas kylkiä vasten niin, että solisluut ovat tangon korkeudella ja leuka on sen yläpuolella.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background