Opi vetämään leukoja

Monien vahvojenkin naisten saattaa olla vaikea saada vedettyä leukoja. Millainen on paras leuanvetotekniikka?

Näin leuanveto onnistuu:

Ensinnäkin leuanveto vaatii vahvoja ylävartalon lihaksia. Jos ne eivät ole kunnossa, kannattaa aloittaa lihaskuntotreenistä.

Yllättäen käsien lihasten sijaan selkä tekee leuanvedossa suurimman työn, vaikka itse veto tapahtuukin käsillä.

Leuanvedossa tärkeitä lihaksia ovat hauis, hartioiden takaosa ja suuret selkälihakset.

Onnistunut leuanveto

  • Tartu kiinni tankoon joko myötä-tai vastaotteella niin, että kätesi ovat hartioiden leveydellä toisistaan.
  • Vedä itseäsi ylös tankoa kohti. Heilauta hieman lantiotasi tarvittaessa ja siirrä painopistettäsi jaloilla niin, että keho keinahtaa itsestään ylemmäksi.
  • Tähtää siihen, että pää jää 10-20 senttiä tangon taakse. Silloin selällä on tilaa työskennellä. Paina nyt lapaluita alas ja yhteen niin, että rinta työntyy eteen.
  • Paina kyynärpäitä alas kylkiä vasten niin, että solisluut ovat tangon korkeudella ja leuka on sen yläpuolella.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background