Lihaskuntotreeni kuminauhalla: Sivutaivutus

Lihaskuntotreeni ei välttämättä vaadi monimutkaisia laitteita tai paljon tilaa. Tällä helpolla harjoitteella treenaat sekä selkää että vinoja vatsalihaksia. Tarvitset vain jumppakuminauhan!

Frida Hallqvist: Sivutaivutus

Kuminauha on ainoa tarvitsemasi apuväline, mutta se on välttämätön!

© Jakob Helbig

Sivutaivutus kuminauhan kanssa

Alkuasento

Ota kuminauhan päistä kiinni ja asetu seisomaan siten, että kuminauha kulkee kummankin jalan alta, ja pidä nauha kireänä. Suorista jalat ja pidä vatsa tiukkana. Rentouta hartiat ja niska.

Harjoite

Koukista hiukan polvia ja uloshengityksellä taivuta toista kylkeä, mutta älä päästä kuminauhaa löystymään. Sisäänhengityksellä palaa pystyasentoon. Toista liike toiselle kyljelle. Taivuttele näin puolelta toiselle rauhalliseen tahtiin. Harjoituksesta saa rankemman koukistamalla polvia enemmän ja tekemällä taivutukset kireämmällä kuminauhalla.

Vaikutus: Syvät ja vinot vatsalihakset, selkä

Vasta-alkaja: 4 x 40 s + 20 s tauot

Harjaantunut: 4 x 50 s + 10 s tauot

Sivutaivutus