Hoikistavat hedelmät 7: Luumu

Syyskesän mehukkaat violetit, punaiset ja keltaiset luumut sisältävät vähän kaloreita ja paljon antioksidantteja ja kuitua.

Luumut

Mmmm – mehukkaita, makeita auringon kypsyttämiä luumuja, jotka ovat vielä terveellisiäkin!

© iStock

Terveyshyödyt

Luumuissa on 43 kcal/100 g, joten ne ovat lempeitä verensokerille ja hyviä laihduttajalle. Syö kypsät luumut sellaisenaan tai lisää viipalaine salaattiin, niin kohennat salaatin kuitu- ja antioksidanttisisältöä.

Tuoreiden luumujen ravintosisältö Fineli-tietokannassa

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background