Hoikistavat hedelmät 7: Luumu

Syyskesän mehukkaat violetit, punaiset ja keltaiset luumut sisältävät vähän kaloreita ja paljon antioksidantteja ja kuitua.

Luumut

Mmmm – mehukkaita, makeita auringon kypsyttämiä luumuja, jotka ovat vielä terveellisiäkin!

© iStock

Terveyshyödyt

Luumuissa on 43 kcal/100 g, joten ne ovat lempeitä verensokerille ja hyviä laihduttajalle. Syö kypsät luumut sellaisenaan tai lisää viipalaine salaattiin, niin kohennat salaatin kuitu- ja antioksidanttisisältöä.

Tuoreiden luumujen ravintosisältö Fineli-tietokannassa

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background