ATERIASUUNNITELMA: suolistoystävällistä ruokaa joka aterialla

Tämä ateriasuunnitelma auttaa voimaan paremmin, edistämään painonpudotusta sekä tukemaan suoliston bakteeritasapainoa. Voit käyttää suunnitelmaa inspiraationa suolistoystävällisempiin ruokailutottumuksiin omassa arjessa, tai kokeilla noudattaa sitä kahden viikon ajan täsmällisesti, jos haluat karistaa ylimääräisiä kiloja.

Kalaa ja kasviksia

SUOLISTOYSTÄVÄLLISTÄ RUOKAA Suolistoystävällinen dieetti sisältää runsaasti kalaa ja kasviksia mutta niukalti lihaa ja sokeria. Kuulostaako vaikealta? Ehkä – mutta se oikeasti toimii!

© wichmann+bendtsen

Jos ylipainoa on kertynyt, voit pudottaa noin kilon verran viikossa, jos noudatat ateriasuunnitelmaa täsmällisesti.

Noudata ensin suolistoystävällistä dieettiä 14 päivän ajan, niin pääset hyvään alkuun painonpudotuksessa. Jos otat tämän jälkeen ainakin osan hyvistä tavoista – kuten runsaan kasvisten käytön ja sokerin ja höttöhiilareiden karsimisen – osaksi arkea, painon putoaminen jatkuu tasaisen rauhalliseen tahtiin.

Suolistoystävällisen dieetin ateriasuunnitelmassa keskitytään sekä kohtuullisiin annoskokoihin, jotta energiansaanti pysyy sopivana, sekä laadukkaaseen ravintoon, josta elimistö saa tarvitsemiaan ravintoaineita ja joka ravitsee myös suoliston hyviä bakteereita.

Suosittelemme, että dieetin ohella liikut vähintään puoli tuntia päivässä. Hyviä lajeja ovat esimerkiksi pyöräily, kävely tai juoksu.

ATERIASUUNNITELMA: suolistoystävällistä ruokaa joka aterialla

Suolistoystävällisiä lounasvinkkejä

Nämä KUNTO PLUS -reseptit sopivat mainiosti suolistoystävällisen dieetin lounasruuiksi. Lisää halutessasi vielä kasviksia.

Suolistoystävällisiä päivällisvinkkejä

Nämä KUNTO PLUS -reseptit sopivat mainiosti suolistoystävälliseen ruokavalioon. Lisää halutessasi vielä kasviksia.