Kuitu ja ruuansulatus

Kuka tarvitsee kuitulisää?

Kuitu edistää suolen toimintaa sekä auttaa korjaamaan kolesterolitasoja ja pitämään verensokerin tasaisena. Jos kuitua ei saada riittävästi, kuituvalmisteet, kuten leseet, pellavansiemenrouhe ja psyllium, voivat auttaa.

Paljonko kuitua pitää syödä?

Kuidun päivittäinen saantisuositus on vähintään 25–35 grammaa. Tarkista valmisteen annostelu pakkauksesta.

Mistä ruuista saa kuitua?

Kuitua saa runsaasti täysjyvätuotteista, kasviksista ja siemenistä. Herkkävatsaisellekin sopii yleensä kaura.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background