Nainen 8 tunnin kuurilla

Tutkimusten mukaan 8 tunnin kuuri voi olla tehokas.

Syö normaalisti 8 tunnin aikana ja laihdu

Kun syö normaalisti 8 tunnin aikana eikä 16 tuntiin mitään, paino pysyy hallinnassa ilman kikkailua.

torstai 6. lokakuuta 2016 teksti KUNTO PLUS

8 tunnin dieetti

Tutkimusten mukaan ihminen laihtuu, jos syö päivässä tarvitsemansa ravinnon 8 tunnin aikana ja paastoaa loput 16 tuntia vuorokaudesta. Paino pysyy taatusti kurissa - kunhan syö normaalisti.

Voit esimerkiksi syödä normaalisti kello 8-16 etkä enää mitään loppupäivänä.

Miksi 8 tunnin dieetti toimii?

Menetelmää testattiin hiirillä, joista osa sai saman energiamäärän edestä ruokaa 8 tunnissa, minkä osa sai useampaan erään jaettuna koko vuorokauden mittaan. 8 tunnin aikana syöneet hiiret sekä hoikistuivat että olivat terveempiä.

Tämä saattaa johtua siitä, että elimistö kuluttaa energiaa tehokkaammin, kun se osaa odottaa saavansa ravintoa.

Syö näin, jos noudatat 8 tunnin dieettiä

Vaikka saatkin periaatteessa syödä mitä vain ollessasi 8 tunnin kuurilla, suosittelemme silti, että noudatat terveellisiä ruokatapoja. Kokosimme listan terveellisistä aineksista, joita olisi hyvä yrittää sisällyttää 8 tunnin aikaikkunan aikana syötäviin ruokiin.

8 terveellistä ruoka-ainetta 8 tunnin kuurille

1. Vähärasvaista lihaa ja kalaa, kananmunaa

Vähärasvainen liha, kuten broileri tai kalkkuna, ja kananmuna pitävät hyvin kylläisenä energiasisältöön nähden. Näin vältät nälän ja epäterveelliset houkutukset.

2. Pähkinät

Pähkinät ovat terveellisiä, pitävät kylläisenä ja tarjoavat elimistölle energiaa. Ne sopivat myös erityisen hyvin terveelliseksi välipalaksi, koska ne vievät laukussa vain vähän tilaa ja säilyvät suhteellisen pitkään.

3. Rasvattomat maitotuotteet

Maitotuotteet vahvistavat luustoa ja auttavat ehkäisemään osteoporoosia, mikä vaikuttaa myönteisesti myös painonhallintaan.

4. Pavut

Papujen sisältämä proteiini tehostaa lihasten kasvua, edistää energiankulutusta ja tasapainottaa ruuansulatusta.

5. Marjat

Marjat tekevät hyvää verenpaineelle ja verensokerille ja edistävät myös laihtumista. Ne auttavat myös viemään makeannälkää.

6. Hedelmät

Hedelmät, kuten meloni, luumut ja päärynät, ovat täynnä terveellisiä ainesosia ja maistuvat lisäksi ihanilta!

7. Vihreät vihannekset

Vihreät vihannekset, kuten pinaatti ja parsakaali, ovat loistavia kuidun ja vitamiinien lähteitä. Tutkimusten mukaan mitä enemmän syöt vihreitä kasviksia, sitä hoikempi olet ja sitä kapeampi on vyötärösi.

8. Täysjyvätuotteet

Vaihda valkoinen leipä ja pasta täysjyvätuotteisiin, joissa on vähintään 50 prosenttia täysjyvää. Täysjyvätuotteet, kuten ruisleipä, täysjyväpasta ja kaurahiutaleet ovat maukkaita ja terveellisiä vaihtoehtoja.

Ehkä sinua kiinnostaa...