Suosi vihreitä

Hyödyt:

Tuttu nyrkkisääntö on syödä vihanneksia ja hedelmiä kaikista sateenkaaren väreistä. Mutta yksi väri on ylitse muiden ja siitä kannattaa ottaa kaikki hyöty irti. Väri on vihreä.

Pinaatti ja muut vihreät lehtivihannekset sisältävät klorofylli-nimistä väriainetta, joka sitoo ja neutraloi mm. punaisen lihan sisältämiä haitallisia aineita. Sille on käyttöä erityisesti nyt grillikauden alettua.

Klorofylli auttaa suojautumaan myös ihosyövältä, joka uhkaa auringonpalvojia.

LUE MYÖS:Ihosyöpä johtuu usein auringosta

Toimi näin:

Päivittäisen klorofyllin tarpeen voit kattaa syömällä puoli kuppia hienonnettua, raakaa pinaattia tai saman määrän jotain muuta vihreää lehtivihannesta. Se voi olla lehtiselleriä, rucolaa, vesikrassia, voikukanlehtiä, nokkosta, vaaleanvihreitä pieniä vuohenputken lehtiä tai pinaattikiinankaalia (paksoi), joka on valkeavartinen aasialainen lehtivihannes.

Voit syödä myös tavallisia salaatteja, mutta tummanvihreät vihannekset ovat terveellisempi valinta.

Muistisääntö on yksinkertainen: Mitä tummemman vihreä lehtivihannes, sitä enemmän klorofylliä. Nämä vihannekset sisältävät myös runsaasti foolihappoa, joka on yleisimmin puuttuva B-vitamiini.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background