Etelänlomalla kannattaa treenata rannalla, niin voi nauttia samalla ympäristöstä.

Tehokasta treeniä ilman välineitä

3 x 20 minuuttia viikossa neljän viikon ajan riittää antamaan litteämmän vatsan ja kiinteämmän pepun sekä kohottamaan kuntoa kohti korkeuksia. Parasta kaikessa on, että treeniin ei tarvita mitään välineitä.

tiistai 9. kesäkuuta 2015 teksti Frida Hallqvist

3 lyhyttä mutta rankkaa treeniohjelmaa

Harjoittelu on niin intensiivistä, että kolme 20 minuutin treenikertaa viikossa riittää. Lyhytkestoinen mutta rankka treeni on tutkitusti jopa tehokkaampaa kuin pitkäketoinen matalatehoinen treeni. Lyhyissä harjoitteissa annetaan kaikkensa ja haastetaan keho kunnolla. Bonuksena elimistö kuluttaa energiaa tehokkaasti vielä pitkään treenin jälkeenkin. Treenaa siis tehokkaasti ja täysillä.


Ryhti suoraksi kolmella tehokkaalla harjoitteella

Perusperiaatteet

  • Treeniin kuuluu 3 ohjelmaa: vatsa-, pakara- ja kestävyysohjelma.
  • Joka ohjelmassa on 4 harjoitetta. Jokaista harjoitetta tehdään 1–3 sarjaa. Joka treenikerralla tehdään 3 ohjelmaa kiertotreeninä. Treenikertoja on 2 viikossa.
  • Jokaista harjoitetta tehdään 1 minuutti, minkä jälkeen siirrytään suoraan seuraavaan harjoitteeseen.
  • 4. harjoitteen jälkeen aloitetaan tarvittaessa alusta.
  • Muista välipäivät – ne ovat tärkeitä, jotta keho ehtii palautua harjoittelusta.
  • Lämmittely Lämmittele 5 min ennen jokaista treenikertaa.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2018!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee