Vatsalihasharjoite 4: Jalkojen ojennus ja vartalon kierto

Vinoille vatsalihaksille töitä jalkoja ojentamalla ja vartaloa kiertämällä.

Nainen tekee vatsalihasharjoitetta rannalla

VATSALIHASHARJOITE 4: Istuma-asennossa tehtävät harjoitteet vahvistavat vatsaa tehokkaasti.

© Stig Rasmussen
  • Istuudu alustalle jalat koukussa. Nosta jalat ilmaan. Risti kädet edessäsi ja levitä kyynärpäät sivuille, niin pysyt helpommin tasapainossa. Pidä polvet yhdessä.
  • Pyöristä alaselkää ja nojaa niin pitkälle taaksepäin, että vatsalihakset jännittyvät.
  • Hengitä ulos ja ojenna jalat kiertäen samalla ylävartaloa toiselle puolelle. Laske käsiä ja nojaa pidemmälle taakse.
  • Hengitä sisään ja palaa alkuasentoon.
  • Toista toiselle puolelle. Purista reidet yhteen ja pidä selkä vakaana.
  • Olet nyt tehnyt kaikki neljä vatsalihasharjoitetta. Jos olet kokenut treenaaja, tee perään vielä toinen ja kolmaskin kierros.

Katso harjoite alta videolta.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background