Nainen tekee vatsalihasharjoitetta rannalla
Vatsalihasharjoite 4:

Istuma-asennossa tehtävät harjoitteet vahvistavat vatsaa tehokkaasti.

© Stig Rasmussen

Vatsalihasharjoite 4: Jalkojen ojennus ja vartalon kierto

Vinoille vatsalihaksille töitä jalkoja ojentamalla ja vartaloa kiertämällä.

keskiviikko 20. toukokuuta 2015 teksti F. Hallqvist

  • Istuudu alustalle jalat koukussa. Nosta jalat ilmaan. Risti kädet edessäsi ja levitä kyynärpäät sivuille, niin pysyt helpommin tasapainossa. Pidä polvet yhdessä.
  • Pyöristä alaselkää ja nojaa niin pitkälle taaksepäin, että vatsalihakset jännittyvät.
  • Hengitä ulos ja ojenna jalat kiertäen samalla ylävartaloa toiselle puolelle. Laske käsiä ja nojaa pidemmälle taakse.
  • Hengitä sisään ja palaa alkuasentoon.
  • Toista toiselle puolelle. Purista reidet yhteen ja pidä selkä vakaana.
  • Olet nyt tehnyt kaikki neljä vatsalihasharjoitetta. Jos olet kokenut treenaaja, tee perään vielä toinen ja kolmaskin kierros.

Katso harjoite alta videolta.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä hedelmä on suosikkisi?

KUNTO PLUS suosittelee