Energiaa banaanista

Banaani on erinomainen eväs treenaajalle, sillä sen hiilarit imeytyvät nopeasti ja antavat virtaa liikkumiseen. Nopeasti sulava banaani on myös ruoansulatukselle helppo hedelmä.

Tankkaa energiaa banaanista.

© iStock

Tehoja banaanista

Syö banaani 15–20 minuuttia ennen treeniä. Pureskele jokainen suupala huolellisesti ja juo vettä päälle. Hienontaminen edistää ruuan sulamista.

Muita hiilihydraattilähteitä

Vaalea leipä, energiapatukka ja omenamehu käyvät banaanin korvikkeiksi.

LUE MYÖS: Terveellisiä banaanireseptejä

Mihin liikuntaan tarvitaan hiilihydraattia?

Banaani auttaa jaksamaan, jos olo on vetämätön ennen lihastreeniä tai pitkää lenkkiä.

Kaikille ei kuitenkaan sovi välipala ennen rankkaa harjoitusta, kuten intervalleja. Jos välipala ei tunnu sulavan, jätä väliin.

Ajoitus

Ennen treeniä.

VIDEO: Näin valmistat viidessä minuutissa terveelliset ja superherkulliset banaaniletut

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background