Energiaa banaanista

Banaani on erinomainen eväs treenaajalle, sillä sen hiilarit imeytyvät nopeasti ja antavat virtaa liikkumiseen. Nopeasti sulava banaani on myös ruoansulatukselle helppo hedelmä.

Tankkaa energiaa banaanista.

© iStock

Tehoja banaanista

Syö banaani 15–20 minuuttia ennen treeniä. Pureskele jokainen suupala huolellisesti ja juo vettä päälle. Hienontaminen edistää ruuan sulamista.

Muita hiilihydraattilähteitä

Vaalea leipä, energiapatukka ja omenamehu käyvät banaanin korvikkeiksi.

LUE MYÖS: Terveellisiä banaanireseptejä

Mihin liikuntaan tarvitaan hiilihydraattia?

Banaani auttaa jaksamaan, jos olo on vetämätön ennen lihastreeniä tai pitkää lenkkiä.

Kaikille ei kuitenkaan sovi välipala ennen rankkaa harjoitusta, kuten intervalleja. Jos välipala ei tunnu sulavan, jätä väliin.

Ajoitus

Ennen treeniä.

VIDEO: Näin valmistat viidessä minuutissa terveelliset ja superherkulliset banaaniletut

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background