Kalaa kipuihin.

Kalaa kipeille lihaksille

Rasvaisessa kalassa on omega-3-rasvahappoja, jotka auttavat lievittämään treenin jälkeisiä lihaskipuja. Kalaöljy edistää myös immuunipuolustusta ja auttaa siten myös välttämään ylirasituksesta aiheutuvia vaivoja.

tiistai 24. maaliskuuta 2015 teksti KUNTO PLUS

Rasvaisen kalan ja kalaöljyn edut

Tutkimusten mukaan jo puolen tunnin rankka harjoitus tuntuu kehossa kolme päivää kohonneina tulehdusarvoina. Siksi harjoittelun jälkeen pitäisikin tankata aina omega-3-rasvahappoja: 50–75 grammaa rasvaista kalaa heti kuntoilun jälkeen riittää immuunijärjestelmän tueksi.

Muita omega-3-öljyn lähteitä

Kaikki rasvaiset kalat, kuten silli, taimen, lohi, ankerias ja siika, sisältävät runsaasti omega-3-rasvahappoja.

Mihin treeniin omega-3:a?

Tulehdustiloja syntyy helposti varsinkin runsaasti niveliä ja jänteitä kuormittavissa lajeissa. Sellaisia ovat esimerkiksi voimaharjoittelu ja juoksu, kun taas vaikkapa uinti ja pyöräily ovat nivelille ja jänteille paljon hellävaraisempia kuntoilumuotoja.

Ajoitus

Treenin jälkeen.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee