Punajuurta hapenoton hyväksi

Punajuuressa on nitraattia, joka muuttuu elimistössä nitriitiksi. Nitriitti vaikuttaa verisuonten pintakerrokseen niin, että lihakset saavat paremmin happea, mikä parantaa suorituskykyä.

Punajuuresta saa puhtia.

Punajuurta peliin

Nauti noin 5 dl punajuurimehua 1 - 3 tuntia ennen treeniä. Vaihtoehtoisesti voit myös ostaa tiivisteshotin, jota riittää 70 ml.
HUOM! Vältä hampaiden pesua ainakin tuntia ennen punajuurimehun nauttimista. Mikäli suu on täysin puhdas ja bakteeriton, ei elimistö pysty muuntamaan punajuuren nitraattia nitriitiksi.

LUE MYÖS: Miten punajuuri on elimistölle hyväksi?

Muita nitraatin lähteitä

Pinaatti, nokkonen ja muut tummanvihreät lehtivihannekset sisältävät myös paljon nitraattia. Määrä kuitenkin vaihtelee, ja siksi niistä voi olla vaikea saada ihanteellista määrää nitraattia.

Mihin lajeihin nitraatti sopii

Erityisesti lajeihin, joissa ollaan hapenottokyvyn äärirajoilla. Esimerkiksi vaativiin intervalleihin tai 5 ja 10 kilometrin juoksuun.

Ajoitus

1 - 3 tuntia ennen treeniä.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background