Punajuurta hapenoton hyväksi

Punajuuressa on nitraattia, joka muuttuu elimistössä nitriitiksi. Nitriitti vaikuttaa verisuonten pintakerrokseen niin, että lihakset saavat paremmin happea, mikä parantaa suorituskykyä.

Punajuuresta saa puhtia.

Punajuurta peliin

Nauti noin 5 dl punajuurimehua 1 - 3 tuntia ennen treeniä. Vaihtoehtoisesti voit myös ostaa tiivisteshotin, jota riittää 70 ml.
HUOM! Vältä hampaiden pesua ainakin tuntia ennen punajuurimehun nauttimista. Mikäli suu on täysin puhdas ja bakteeriton, ei elimistö pysty muuntamaan punajuuren nitraattia nitriitiksi.

Muita nitraatin lähteitä

Pinaatti, nokkonen ja muut tummanvihreät lehtivihannekset sisältävät myös paljon nitraattia. Määrä kuitenkin vaihtelee, ja siksi niistä voi olla vaikea saada ihanteellista määrää nitraattia.

Mihin lajeihin nitraatti sopii

Erityisesti lajeihin, joissa ollaan hapenottokyvyn äärirajoilla. Esimerkiksi vaativiin intervalleihin tai 5 ja 10 kilometrin juoksuun.

Ajoitus

1 - 3 tuntia ennen treeniä.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background