Paprika vahvistaa niveliä

Paprikan C-vitamiini on hyväksi nivelille ja jänteille. C-vitamiinia tarvitaan nivelten ja jänteiden rakennusaineen, kollageenin, muodostumiseen.

Näin paprikasta saa parhaan hyödyn

Nauti runsaasti paprikaa vuorokauden sisällä treenistä. Yhdistele C-vitamiinia runsaasti rautaa sisältäviin ruokiin, niin terveelliset raaka-aineet täydentävät toisiaan. Jo alle 100 grammassa paprikaa on vitamiinia suositellun päiväannoksen verran.

Muita C-vitamiinin lähteitä

Mustaherukka, mustikka, kaali ja kiivi ovat myös oivallisia C-vitamiinin lähteitä.

Raankasti treenaavan kannattaa nauttia moninkertaisesti enemmän C-vitamiinia päivittäin.

LUE MYÖS: Onko C-vitamiinilisä tarpeen?

Mihin lajeihin C-vitamiini sopii?

Rankka voimaharjoittelu, pitkät lenkit ja runsas hikoilu lisäävät C-vitamiinin tarvetta.

Ajoitus

Treenin jälkeen.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background