Paprika vahvistaa niveliä

Paprikan C-vitamiini on hyväksi nivelille ja jänteille. C-vitamiinia tarvitaan nivelten ja jänteiden rakennusaineen, kollageenin, muodostumiseen.

Näin paprikasta saa parhaan hyödyn

Nauti runsaasti paprikaa vuorokauden sisällä treenistä. Yhdistele C-vitamiinia runsaasti rautaa sisältäviin ruokiin, niin terveelliset raaka-aineet täydentävät toisiaan. Jo alle 100 grammassa paprikaa on vitamiinia suositellun päiväannoksen verran.

Muita C-vitamiinin lähteitä

Mustaherukka, mustikka, kaali ja kiivi ovat myös oivallisia C-vitamiinin lähteitä.

Raankasti treenaavan kannattaa nauttia moninkertaisesti enemmän C-vitamiinia päivittäin.

LUE MYÖS: Onko C-vitamiinilisä tarpeen?

Mihin lajeihin C-vitamiini sopii?

Rankka voimaharjoittelu, pitkät lenkit ja runsas hikoilu lisäävät C-vitamiinin tarvetta.

Ajoitus

Treenin jälkeen.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background