Banaanit sisältävät nopeasti imeytyvää glukoosia ja hitaasti imeytyvää hedelmäsokeria.

Banaani voittaa urheilujuoman

Turha tulla sanomaan, että banaanit ovat apinoiden ruokaa!

maanantai 18. maaliskuuta 2013 teksti KUNTO PLUS

Jos kulauttelet energiajuomaa saadaksesi lisää voimaa pyöräilyyn tai juoksemiseen, kannattaa harkita urheilujuoman keinotekoisten hiilihydraattien vaihtamista aivan tavalliseen banaaniin.

Luonnolliset hiilihydraatit hyödyttävät monin tavoin: banaanit ovat luonnollinen hiilihydraattien lähde ja antavat rahalle enemmän vastinetta kuin hiilihydraattipitoiset juomat, koska banaanit sisältävät runsaasti terveellisiä ainesosia, kuten kaliumia, jota lihakset kuluttavat treenatessa, ja antioksidantteja, jotka auttavat ehkäisemään vammoja.

Banaanien koostumus on myös terveellisempi kuin juomien. Vertailu tehtiin pyöräilijöillä: 75 kilometrin lenkin kuluessa pyöräilijät saivat neljänneslitran hiilihydraattijuomaa tai neljäneksen banaania 15 minuutin välein. Matka sujui molemmilta ryhmiltä yhtä hyvin, mutta “banaaniryhmä” sai enemmän hyödyllisiä terveyvaikutuksia.

VIDEO: Näin valmistat viidessä minuutissa terveelliset ja superherkulliset banaaniletut

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Haluaisitko eroon kuukautisista?


KUNTO PLUS suosittelee