Nainen joogaa
© Wichmann+bendtsen

Selätä stressi joogalla

Kaipaatko arkeen lisäenergiaa ja mielenvirkistystä? Esittelemme seitsemän joogaharjoitetta, jotka lievittävät stressiä ja virvoittavat niin kehoa kuin mieltäkin.

torstai 2. kesäkuuta 2016 teksti Anna Miller

7 joogaharjoitetta stressiä vastaan

Jooga on hyvä keino rauhan ja hyvinvoinnin saavuttamiseksi – myös kiireisinä ja stressaavina aikoina. Hemmottele itseäsi viettämällä joka päivä omaa aikaa joogamatolla, ja tee 7 stressiä vähentävää ja energiaa lisäävää harjoitusta.

Painaako stressi? Listasimme 5 tyypillistä stressioiretta, jotka kannattaa ottaa vakavasti.

Miten jooga vaikuttaa?

Harjoitukset avaavat rintakehää ja venyttävät hengitykseen tarvittavia lihaksia. Hartiaseisonta on mukana tasapainoa ja harmoniaa luovana liikkeenä.

Oletko kyllästynyt kiristäviin ja rumasti puristaviin treeniasuihin? NYT saat hyvinistuvan, pelkistetyn mustan treeniasun + 4 KUNTO PLUS -lehteä 24,90 eurolla.

Miten harjoitteet tehdään?

Joogaliikkeet tulee tehdä itseään ja hengitystään tarkkaillen. Saatat olla aluksi hiukan jäykkä, mutta notkistut kyllä harjoitusten myötä.

Montako harjoittelukertaa tarvitaan?

Pidä ohjelmaa päivittäisenä rentoutumislääkkeenäsi. Voit myös tehdä vain yhden tai kaksi harjoitetta, jos sinulla ole riittävästi aikaa koko ohjelman läpiviemiseen.

Mitä välineitä tarvitaan?

Joogamatto

Joogatyyny tai suuri sohvatyyny

Joogavyö tai muu pitkä vyö tai hihna

2 joogatiiltä tai 2 paksua kirjaa

1-2 peittoa

Katso alta ohjeet harjoitteisiin, joista saat lisäenergiaa arkeen.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee