Näin hartiaseisonta tehdään oikein

Jooga vaatii keskittymistä, mutta lopputulos palkitsee vaivan. Tämä harjoite kehittää mieltä ja kehoa kokonaisvaltaisesti.

Nainen joogaa laiturilla

Hartiaseisonta (sarvangasana)

Liikettä kutsutaan kaikkien asanoiden äidiksi, ja se harmonisoi kaikkia kehon toimintoja ja tasapainottaa mieltä.

Tee näin

  • Käy selinmakuulle ja aseta matto hartioiden tai yläselän alle.
  • Nosta polvet rinnalle, ota tukea käsivarsista ja kämmenistä sekä keskivartalon lihaksista.
  • Heilauta itsesi ylös hartioiden varaan, koukista kyynärpäitä ja aseta kämmenet selkää vasten. Oikaise selkä.
  • Suorista jalat niin, että varpaatkin osoittavat ylöspäin ja jännitä jalkojen lihakset. Paina kyynärpäät lattiaan.
  • Harjoitteen kesto: Pysy asennossa 5 minuuttia – ja pidennä harjoitusta vähitellen 10-15 minuuttiin.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background