Lekalla lyöminen eli sledgehammer smash

Renkaan mäiskiminen lekalla antaa koordinaatiota ja lihaskuntoa ja kaupan päälle pääset eroon aggressioista.

torstai 15. tammikuuta 2015 teksti K. Horve og Jesper Kristensen

Harjoite

  • Seiso hartioiden levyisessä haara-asennossa. Tartu ota lekan varresta kiinni kaksin käsin; toinen käsi lähellä lekan päätä ja toinen varren alapäässä (käsien järjestys riippuu kätisyydestäsi).
  • Liike jatekniikka on sama kuin halkoja hakatessa, Jännitä vatsalihaksia, heilauta leka toisen hartian yli ja iske se suorin käsin vasten traktorinrengasta. Toisen käden ote liukuu vartta pitkin kohti varren päätä.
  • Heilauta seuraavalla iskulla leka toisen hartian yli.
  • Helpota harjoitusta: Valitse kevyempi leka tai iske rengasta krokettilyönnin tapaan.

  • Ilman traktorinrengasta: Hakkaa polttopuita kirveellä, tamppaa matot, patja tai futon puistelutelineessä tai tao vanhaa patjaa isolla vasaralla.

  • Vaikutus: Koordinatio ja lihasvoima. Koko keho on käytössä, etenkin vatsan pienet tasapainolihakset. Myös hartiat, selkä, kädet ja jalat vahvistuvat.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mitä terveysneuvoa sinun on vaikeinta noudattaa?


KUNTO PLUS suosittelee