Harjoite

  • Seiso hartioiden levyisessä haara-asennossa. Tartu ota lekan varresta kiinni kaksin käsin; toinen käsi lähellä lekan päätä ja toinen varren alapäässä (käsien järjestys riippuu kätisyydestäsi).
  • Liike jatekniikka on sama kuin halkoja hakatessa, Jännitä vatsalihaksia, heilauta leka toisen hartian yli ja iske se suorin käsin vasten traktorinrengasta. Toisen käden ote liukuu vartta pitkin kohti varren päätä.
  • Heilauta seuraavalla iskulla leka toisen hartian yli.
  • Helpota harjoitusta: Valitse kevyempi leka tai iske rengasta krokettilyönnin tapaan.
  • Ilman traktorinrengasta: Hakkaa polttopuita kirveellä, tamppaa matot, patja tai futon puistelutelineessä tai tao vanhaa patjaa isolla vasaralla.
  • Vaikutus: Koordinatio ja lihasvoima. Koko keho on käytössä, etenkin vatsan pienet tasapainolihakset. Myös hartiat, selkä, kädet ja jalat vahvistuvat.

    Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

    KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

    Sivustossa ja sovelluksessa mm:

    • Yli sata 5–40 min treenivideota
    • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
    • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
    • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

    KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


    Newsletter background