5 gluteenitonta jauhovaihtoehtoa

Gluteenittomia jauhoja on muitakin kuin riisi-, hirssi-, soija- ja maissijauhoja. Esittelemme 5 muuta gluteenitonta jauhovaihtoehtoa.

5 gluteenitonta jauhovaihtoehtoa.

Gluteenittomat jauhot

Kikhernejauhot

  • Kikhernejauhoissa on runsaasti proteiinia ja niiden maku on miedon pähkinäinen. Kikhernejauhojen käyttö vaatii hieman totuttelua, sillä jauhot ovat ryynimäisempiä kuin tavalliset jauhot, mutta se ei tee leivästä huonoa – pikemminkin päinvastoin.

Tattarijauhot

  • Tattarijauhoissa on paljon lysiini-aminohappoa, kalsiumia, rautaa, kaliumia, magnesiumia, piitä ja fluoria.
  • Tattarissa ei ole gluteenia. Se on helposti sulavaa ja se vähentää kolesterolin imeytymistä ruuasta.
  • Tattarijauhojen rakenne on hieman ryynimäinen.

Kastanjajauhot

  • Kastanjajauhoilla leivonnaisiin voi saada miedon savun maun.
  • Jauhot maistuvat miedon makeilta ja niissä on A-vitamiinia, kaliumia sekä kuitua.

Kookosjauhot

  • Kookosjauhoja saadaan puristamalla tuoreesta kookospähkinästä ensin öljy, minkä jälkeen kookosmalto kuivataan varovasti ja jauhetaan hienoksi.
  • Kookosjauhoissa on runsaasti kuitua.

Mantelijauhot

  • Mantelijauhot ovat hienoksi jauhettuja manteleita.
  • Mantelijauhot maistuvat makeilta ja niissä on terveellisiä rasvahappoja, E-vitamiinia sekä kalsiumia.

Kestätkö gluteenia? Lue gluteeniherkkyyden oireista täältä.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background