Maailman paras laihdutuskuuri: GI-taulukko

Suosi ruoka-aineita, jotka pitävät verensokerin vakaana. Lataa elintarvikkeiden verensokerivaikutuksen eli glykeemisen indeksin kertova GI-taulukko täältä.

Nyrkkisääntö hiilihydraattien valintaan: mitä kuitupitoisempi, sitä parempi! Tarkempi tapa on valita ruoka-aineet niiden GI:n mukaan.

Tarjoamme KUNTO PLUSsan lukijoille Christian Bitzin ja Arne Astrupin kirjan "Verdens bedste kur" (Maailman paras laihdutuskuuri) GI-taulukon:

Mikä GI?

GI tulee sanoista glykeeminen indeksi ja tarkoittaa ruuan vaikutusta verensokeriin.

Jos ruoka-aineen GI on matala, se täyttää paremmin ja nostaa verensokerin tasoa hitaammin ja matalammalle kuin sellaiset hiilihydraattipitoiset ruoka-aineet, joiden GI on korkea.

Ruoka-aineet, joiden GI on korkea (yli 70), kuten vaalea leipä, riisi, peruna ja makeat leivonnaiset, nostavat verensokerin nopeasti korkealle.

Ruoka-aineet, joiden GI on matala (alle 55), kuten täysjyväleipä, pavut ja kuitupitoiset kasvikset, nostavat verensokeria vain vähän, hitaasti ja tasaisesti.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background