LIIKUNTA: PMS kuriin treenaamalla

Uusi tutkimus: Treenaaminen kolmesti viikossa auttaa! Tyypilliset PMS-oireet voi tukahduttaa heti alkuunsa, jos vain treenaa kylliksi. Näin totesivat tutkijat testattuaan joukon naisia.

perjantai 17. heinäkuuta 2015 teksti KUNTOPLUS

KOEHENKILÖJEN TREENIOHJELMA

Koehenkilöt noudattivat 24 viikkoa treeniohjelmaa, jossa juostiin, pyöräiltiin tai askellettiin kolmesti viikossa. Teho oli aina 60 - 85 % maksimisykkeestä.

Tutkijoiden mukaan PMS-vaivat vähenivät kolmannekseen entisestään. Tämän pääteltiin johtuvan liikunnan vaikutuksista hormonitasapainoon.

PMS-oireisiin lievitystä ravinnolla

  • Turvotukseen: vadelmaa, mustikkaa ja karhunvatukkaa
  • Mielialan ailahteluihin: B-vitamiinia (esim. täysjyväleivässä ja sisäelimissä)
  • PMS-kipuihin: E-vitamiinia (esim. manteleissa ja hasselpähkinöissä).

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä sinua auttaa rentoutumaan kiireisen päivän jälkeen?


KUNTO PLUS suosittelee