Stressiä lievittävä joogaharjoitus.

Auraa stressi pois joogalla

Tämä on toinen 10 muutin stressiä lievittävän iltajoogan harjoituksista. Parhaiten stressiä lievittävä vaikutus tehoaa, kun pidät joogatuokion illalla juuri ennen nukkumaanmenoa. Harjoituksen jälkeen olo on hyvä kuin hieronnan jälkeen. Kokeile jo tänä iltana!

maanantai 6. elokuuta 2012 teksti KUNTO PLUS

Tee näin


  • Asetu selinmakuulle joogamatolle tai luistamattomalle jumppamatolle ja hengittele syvään pari kertaa. Anna käsivarsien levätä vartalosi sivuilla. Tunn, mitkä kehosi osat koskettavat alustaa.
  • Vedä sitten leukaa kevyesti rintaanä ja rentouta hartiat. Koukista polviasi ja nosta ne rintakehäsi päälle. Paina käsivarsiasi ja kämmeniäsi alustaan ja vie jalat pääsi yli suorina. Kurota varpaiden kärjet pään takana alustaan. Vedä lapaluita lähemmäs toisiaan ja vie kädet yhteen selän takana ja risti sormet. Tue koko ajan käsivarsiasi alustaan.

  • Pyöristä selkääsi lisää. Hengittele syvään ja rauhallisesti – vaikka asento tuntuisi painavan keuhkojasi kasaan ja hengittäminen tuntuu vaikealta. Voit kohottaa leukaasi helpottaaksesi hengitystä. Pysy asennossa puolesta minuutista minuuttiin.
  • Palaa hitaasti selinmakuulle,irrottamalla kädet toisistaan toisistaan ja rullaa sitten hitaasti selkäsi nikama nikamalta alas. Lepää selinmakuulla parin minuutin ajan silmät suljettuina ja nouse rauhallisesti kyljen kautta ylös.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Haluaisitko eroon kuukautisista?


KUNTO PLUS suosittelee