Maastaveto yhdellä jalalla – vahvat pakarat

Maastaveto vahvistaa tehokkaasti pakaran ja takareiden lihaksia, ja kun harjoite tehdään yhdellä jalalla, myös keskivartalon lihakset joutuvat töihin ja tasapainokin kohenee.

Nainen tekee maastavetoa yhdellä jalalla

Harjoite

  • Seiso lantion levyisessä haara-asennossa paino kummassakin kädessä.
  • Koukista polvia hiukan ja työnnä rintaa eteen.
  • Taivuta ylävartaloa eteen niin pitkälle, että paino yltää lattiaan, ja nosta samalla toinen jalka taakse vaakatasoon.
  • Pidä selkä suorana, samoin jalat ja käsivarret.
  • Jännitä vatsaa koko harjoitteen ajan ja pidä katse yhdessä pisteessä, jotta tasapaino säilyy paremmin.
  • Nouse hallitusti takaisin alkuasentoon.

Toistot: 10 x kummallakin jalalla.### Vaikutus

Erityisesti suuri pakaralihas ja reiden takaosa, myös pohje ja keskivartalo.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background