Lantionnosto – vahvat pakarat

Tämä pakaraharjoite tehdään maaten, mutta turha kuvitella, että se olisi siksi helppo ja kevyt! Pakaran ja takareiden lihakset joutuvat nimittäin kovalle koetukselle.

Nainen tekee lantion nostoa

Harjoite

  • Asetu selinmakuulle jumppamatolle polvet koukussa.
  • Pidä painoa käsiesi välissä alavatsan päällä.
  • Jännitä pakaralihakset ja nosta lantiota, kunnes ylävartalo lepää hartioden varassa.
  • Jännitä pakaroita voimakkaasti koko harjoitteen ajan. Älä nosta lantiota liian ylös, ettei selkään tule haitallista jännitystä.
  • Laskeudu hallitusti ja toista nosto. Älä päästä välillä peppua lattiaan.

Toistot: 10### Vaikutus

Etenkin suuri pakaralihas ja reiden takaosa. Myös reiden sisäosa ja pohje aktivoituvat jonkin verran.

Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

Sivustossa ja sovelluksessa mm:

  • Yli sata 5–40 min treenivideota
  • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


Newsletter background