Ylävartalon voimatesti, vastaavatko voimasi ikääsi?

Miten vanha kehosi on? Testaa kehosi ikä perinteisillä punnerruksilla.

TESTI: Kuinka vahva ylävartalosi on?

Onko käsissäsi voimaa? Onko kehosi todellista ikääsi nuorempi vai vanhempi? Tee helppo testi, niin saat vastaukset!

perjantai 24. marraskuuta 2017

Perinteisillä punnerruksilla selviää, onko ylävartalossa voimaa, sillä punnerruksissa töihin joutuvat niin käsivarsien, rinnan, hartioiden kuin yläselänkin lihakset. Tee testi ja selvitä, pystytkö tekemään sinun ikäisiltäsi vaadittavan määrän punnerruksia. 

Näin testaat käsivoimasi

  • Tee punnerruksia polvet alustassa alla olevan kuvan mukaisesti.
  • Yritä laskea myös takapuoli alas jokaisella toistolla.
  • Laskeudu niin alas, että rinta miltei osuu alustaan ja kohottaudu sitten suorille käsille.

  • Tee rauhalliseen tahtiin niin monta toistoa kuin pystyt. Laske toistot.

JOS OLET MIES: Tee punnerrukset niin, että lattiassa ovat varpaat, eivät polvet.

Perinteinen punnerrus
Perinteinen punnerrus

Sara jaksaa tehdä aimo määrän punnerruksia. Kuinka monta sinä saat tehtyä?

Kuinka monta punnerrusta jaksoit tehdä?

Katso alla olevasta taulukosta, mitä ikää tekemiesi punnerrusten määrä vastaa.

Kaipaatko apua kauniiden ja vahvojen käsivarsien hankkimiseen? Meillä on siihen oiva ohjelma täällä.

Naisten tulokset

 

Toistot

Voima

  Alle 13 punnerrusta Treenaa! Ylävartalosi ei ole kovin vahva – ei vaikka olisit 60-vuotias nainen.  
  13-14 punnerrusta Voimatasosi vastaa 60-vuotiaan naisen voimia.  
  15-17 punnerrusta Voimatasosi vastaa 50-vuotiaan naisen voimia.  
  18-20 punnerrusta Voimatasosi vastaa 40-vuotiaan naisen voimia.  
  21-22 punnerrusta Voimatasosi vastaa 30-vuotiaan naisen voimia.  
  23-24 punnerrusta Voimatasosi vastaa 20-vuotiaan naisen voimia.  
  Yli 24 punnerrusta Onneksi olkoon! Ylävartalosi on supervahva – jopa parikymppiseksi naiseksi.  

Miesten tulokset

 

Toistot

Voima

  Alle 10 punnerrusta Treenaa! Ylävartalosi ei ole kovin vahva – ei vaikka olisit 60-vuotias mies.  
  11-13 punnerrusta Voimatasosi vastaa 60-vuotiaan miehen voimia.  
  14-18 punnerrusta Voimatasosi vastaa 50-vuotiaan miehen voimia.  
  19-22 punnerrusta Voimatasosi vastaa 40-vuotiaan miehen voimia.  
  23-26 punnerrusta Voimatasosi vastaa 30-vuotiaan miehen voimia.  
  27-30 punnerrusta Voimatasosi vastaa 20-vuotiaan miehen voimia.  
  Yli 30 punnerrusta Onneksi olkoon! Ylävartalosi on supervahva – jopa parikymppiseksi mieheksi.  

Treeniasulla on väliä!

Jos haluat saada enemmmän irti treenistä, treeniasun tulee olla toimiva ja siinä tulee olla mukava olla. Nyt voit saada hyvännäköisen ActiveFit-treeniasun, johon kuuluvat korkeavyötäröiset trikoot ja tyylikäs, väljä lyhythihainen treenipaita. Molemmat ovat pehmeää ja hengittävää materiaalia, joka tuntuu mukavalta yllä ja toimii treenissä. Tutustu tästä tarjoukseen, josta saat 24,90 eurolla ActiveFit-treeniasun ja 4 KUNTO PLUS -lehteä.

Korkeavyötäröisissä trikoissa voi treenata tarvitsematta pelätä, että ne eivät pysy päällä. Paidan hengittävä materiaali varmistaa, ettei se liimaannu selkään, ja väljän mallin saumat eivät hankaa ikävästi liikkuessa. Nyt voit saada treeniasun ja 4 KUNTO PLUS -lehteä, joista saat kannustusta terveelliseen elämäntapaan, tehokkaita treeniohjelmia ja herkullisia reseptejä, vain 24,90 eurolla.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee