Testaa, ovatko jalkasi ikäsi mukaisessa kunnossa.

Minkä ikäisen voimat sinulla on?

Testi: Vastaako jalkojesi voima ikävuosiasi?

Miten paljon sinulla on jaloissasi ytyä? Ovatko koipesi yhtä vahvat kuin ikäsi edellyttäisi? Tee helppo testi, niin tiedät!

perjantai 24. marraskuuta 2017

Klassikkoliike kyykky panee töihin etenkin reisien ja pakaroiden lihakset, ja siksi se sopii mainiosti jalkojen voimien mittariksi. Muista pitää myös keskivartalossa napakka tuki kyykätessäsi.

Näin testaat jalkojen voimaa

Testi on varsin yksinkertainen: tee yhteen menoon niin monta kyykkyä kuin jaksat.

Alkuasento

Seiso jalat lantion leveydellä. Pidä kannat alustassa koko harjoitteen ajan.

Harjoite

  • Koukista polvia ja laske peppua kuin olisit istumassa tuolille. Polvet saavat koukistua 90 asteen kulmaan niin, että reidet ovat alustan suuntaisesti. Nouse saman tien hallitusti takasin alkuasentoon.
  • Varmista, että polvet pysyvät varpaiden takana kyykätessäsi. Ojenna kädet eteen, kun lasket peppua, niin pysyt paremmin tasapainossa.
  • Jännitä pakaroita koko harjoitteen ajan ja pidä myös keskivartalossa napakka tuki. Älä pidä taukoja kyykkyjen välillä.
  • Tee niin monta kyykkyä yhteen menoon kuin vain jaksat ja pidä koko ajan lukua kyykyistäsi.


Montako kyykkyä jaksoit tehdä?

Katso taulukosta, mitä ikäluokkaa kyykkykuntosi vastaa.

Haluaisitko treenata jalat ja pakarat vahvemmiksi? Katso vinkit treeniohjelmaan täältä.

Naiset

 

Toistot

Voimatasosi

  Alle 13 kyykkyä Lisää treeniä vain! Jaloissasi ei ole ikäiseksi erityisesti voimaa – edes 60-vuotiaalle.  
  13-17 kyykkyä Sinulla on 60-vuotiaan naisen jalkavoimat.  
  18-22 kyykkyä Sinulla on 50-vuotiaan naisen jalkavoimat.  
  23-26 kyykkyä Sinulla on 40-vuotiaan naisen jalkavoimat.  
  27-32 kyykkyä Sinulla on 30-vuotiaan naisen jalkavoimat.  
  33-36 kyykkyä Sinulla on 20-vuotiaan naisen jalkavoimat.  
  Yli 36 kyykkyä Onnea! Jalkasi ovat terästä, oletpa sitten 20- tai 60-vuotias!  

Miehet

 

Toistot

Voimatasosi (2 jalan kyykyissä)

  Alle 13 kyykkyä Lisää treeniä vain! Jaloissasi ei ole ikäiseksi erityisesti voimaa – edes 60-vuotiaalle.  
  13-17 kyykkyä Sinulla on 60-vuotiaan miehen jalkavoimat.  
  18-22 kyykkyä Sinulla on 50-vuotiaan miehen jalkavoimat.  
  23-26 kyykkyä Sinulla on 40-vuotiaan miehen jalkavoimat.  
  27-32 kyykkyä Sinulla on 30-vuotiaan miehen jalkavoimat.  
  33-36 kyykkyä Sinulla on 20-vuotiaan miehen jalkavoimat.  
  Yli 36 kyykkyä Onnea! Jalkasi ovat terästä, oletpa sitten 20- tai 60-vuotias!  

Treeniasulla on väliä!

Jos haluat saada enemmmän irti treenistä, treeniasun tulee olla toimiva ja siinä tulee olla mukava olla. Nyt voit saada hyvännäköisen ActiveFit-treeniasun, johon kuuluvat korkeavyötäröiset trikoot ja tyylikäs, väljä lyhythihainen treenipaita. Molemmat ovat pehmeää ja hengittävää materiaalia, joka tuntuu mukavalta yllä ja toimii treenissä. Tutustu tästä tarjoukseen, josta saat 24,90 eurolla ActiveFit-treeniasun ja 4 KUNTO PLUS -lehteä.

Korkeavyötäröisissä trikoissa voi treenata tarvitsematta pelätä, että ne eivät pysy päällä. Paidan hengittävä materiaali varmistaa, ettei se liimaannu selkään, ja väljän mallin saumat eivät hankaa ikävästi liikkuessa. Nyt voit saada treeniasun ja 4 KUNTO PLUS -lehteä, joista saat kannustusta terveelliseen elämäntapaan, tehokkaita treeniohjelmia ja herkullisia reseptejä, vain 24,90 eurolla.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee