”Olen vihdoin saanut treenit tehtyä”

35-vuotiaan Tinan tauko liikunnasta venyi 20 vuoden mittaiseksi, mutta hän lähti silti innokkaasti mukaan testaamaan KUNTO PLUSsan treenivideoita. Lue, millaisia tuloksia hän saavutti treenaamalla 10 minuuttia päivässä viidesti viikossa.

Hymyilevä nainen treenivaatteissa kädet ristissä rinnalla.

TINA jaksoi tehdä vain 8 punnerrusta polvien varassa ennen 8 viikon treenijakson alkua. Nyt tilanne on täysin toinen!

© Thomas Dahl

Nuorempana Tina oli hyvässä kunnossa, koska harrasti tanssia ja liikkui muutenkin paljon. Sitten tanssiminen jäi, eikä kiireinen lapsiperhearki jättänyt aikaa muullekaan liikunnalle. Tina halusi aloittaa taas treenaamisen, mutta aloittamisen piti olla helppoa – siksi pyysimme häntä testaamaan, mitä hyötyä olisi 10 minuutin päivittäisestä treenistä viidesti viikossa. Tulokset olivat ällistyttäviä, kuten voit alempaa lukea, ja Tina todella sai treenit myös tehtyä ja laittoi jopa itsensä ahtaalle. Tähän on yksinkertainen resepti, joka on helppo ottaa myös omaan käyttöön.

Mikä oli parasta treenijakson aikana?
On ollut kivaa treenata ”yhdessä” treenivideoiden ohjaajan kanssa. Treenaaminen ei tuntunut yksinäiseltä puurtamiselta.

Mikä on ollut vaikeinta?
Jatkaa treeniä, vaikka motivaatio välillä hiipuu. Olen vain yrittänyt saada treenit tehtyä automaatiolla, vaikka aina treenaaminen ei ole huvittanut

Huomaatko eroa aiempaan?
Kyllä! Jalkojeni lihakset ovat vahvistuneet, vaatteet ovat hieman löysiä vyötäröltä, olen vireämpi enkä hengästy enää niin kovasti rappuja noustessa.

Yllättikö jokin asia?
Muistin taas, että olen aiemmin jopa pitänyt liikunnasta.

Mikä sai sinut löytämään taas liikunnan ilon?
Harrastin nuorempana tanssia ja olin aika hyvässä kunnossa, mutta en ole harrastanut liikuntaa nyt pariinkymmeneen vuoteen, koska se ei ole tuntunut kivalta. Nyt löysin taas liikunnan ilon – ja ehkä sen vuoksi olen jaksanut ponnistella. Se tuntuu tosi hyvältä!

Mikä on lempitreeniohjelmasi?
Minulla on vahvat jalat, joten pidän erityisesti tästä peppuohjelmasta. Kun todella halusin panna itseni ahtaalle, tein tämän ohjelman, joka auttaa myös hoikistumisessa

Jatkatko treeniä?Kyllä. Musiikin tahtiin tehty 10 minuutin treeni hiljentää ajatukset hetkeksi ja pakottaa irtautumaan puhelimesta.
Kyllä. Musiikin tahtiin tehty 10 minuutin treeni hiljentää ajatukset hetkeksi ja pakottaa irtautumaan puhelimesta.

Älä ajattele liikaa! Hiljennä ajatukset ja tee vain treeni pois alta.
— Bettina

Erityisesti jalkani vahvistuivat 8 viikon jakson aikana.

© Thomas Dahl

Tinan tulokset

Sekä ennen 8 viikon treenijaksoa että sen jälkeen Tina vastasi lyhyeen kyselyyn ja omavalmentaja Christina Heick teki hänelle lihasvoima- ja kuntotestit. Katso tulokset tästä:

Newsletter background