Juosta voi joka säällä!

Vilpoisella säällä juostessa ei tule liian kuuma, ja kaloreita kuluu rivakasti.

Juosta voi joka säällä!

© iStock

Miksi valitsisit juuri juoksun?

Monet juoksijat pitävät talvea kaikkein sopivimpana aikana lenkkeilylle. Talvisilla lenkeillä voi kokea jotakin, joka on kesällä harvinaista. Iltapäivän päätteeksi saa juosta valaistuja reittejä usein aivan yksin. Omiin ajatuksiin vajoaminen pakkasen ja tuiskun keskellä tekee juoksulenkistä todellisen henkireiän, joka tyhjentää mielen tehokkaasti ja auttaa sulattelemaan työpäivän kiireen.

Talvisäästä on iloa muutenkin. Juostessa ei tule liian kuuma, eikä lenkin kuluessa tarvitse harmitella sitä, että muut juoksevat koko ajan vauhdilla ohi. Talvikuukaudet ovatkin vasta-alkajan etsikkoaikaa,sillä lenkkeilyn voi aloittaa omaa vauhtia edeten.

Valtaosa talven lenkeistä kannattaa juosta tasaista vauhtia, jotta keho pysyisi lämpimänä. Intervallit voivat olla hiukan työläämpiä, sillä niiden väleissä taukoja pitäessä voi ehtiä tulla vilu.

Treenin teho

Juoksu on oivaa kestävyysharjoittelua ja sopii ihanteellisesti kalorien kuluttamiseen. Talvinen lenkki on vieläpä kesäistä tehokkaampi, sillä energiaa kuluu kehon lämmittämiseen.

Hankinnat

Talvella tarvitaan lämpimiä juoksuvaatteita ja pitävät jalkineet. Juoksutakkiin ja talvitrikoisiin kuluu hiukan yli sata euroa. Liukkailla reiteillä juostessa kannattaa hankkia nastoitetut juoksukengät, joilla saa varmasti pitävän jalansijan jäiselläkin lenkkipolulla.

Vaikeusaste

Helppoa – kuin kesällä lenkkeilyä mutta paksummilla vaatteilla. Liukkaalla täytyy toki hiukan varoa.

Näin valitset sopivat talvijuoksutrikoot

    No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

    KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
    Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
    Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

    • 10–30 min treenivideot
    • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
    • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
    • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

    Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


    Newsletter background