Luistelemalla kiinteyttä reisiin ja pakaroihin

Luistelu saattaa tuntua leikiltä, mutta lihaksisto saa samalla tehokasta treeniä ja kunto kohenee.

Miksi juuri luistelu?

Luistelu on rullaluistelun tapaan mainiota treeniä reisilihaksille ja pakaroille. Verenkiertokin saa piristysruiskeen.

Retkiluistelu tarjoaa luonnossa liikkumiseen erinomaiset mahdollisuude, mutta ihan puiston tai koulun pikku kentälläkin saa hyvin treeniä. Luistelu on erityisen hyvä valinta silloin, kun haluaa ottaa lapsetkin mukaan liikkumaan.

Treenin teho

Jalkalihakset vahvistuvat ja pakarat ja reidet kiinteytyvät. Luistelu vahvistaa myös keskikehon tukilihaksia, ja kestävyyskuntokin kohenee. Kunhan pysyy pystyssä eikä panosta yksipuolisesti hyppyihin, laji on myös hellävarainen nivelille ja jänteille, sillä jäällä liukuessa niveliin ei kohdistu samanlaisia kovia iskuja kuin vaikkapa juostessa.

Hankinnat

Luistimet maksavat noin 70–140 euroa. Pyöräilykypärä kelpaa kypäräksi.

Vaikeusaste

Helppoa, jos luistelun opetellut lapsena. Taito palaa pitkänkin tauon jälkeen hetkessä mieleen. Vaikeampaa vasta-alkajalle, sillä ensi potkut vaativat hiukan uskaltamista.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Lisää aiheesta: Talviurheilu
Newsletter background