Luistelu treenaa erityisesti reisiä ja pakaroita.

Luistelemalla kiinteyttä reisiin ja pakaroihin

Luistelu saattaa tuntua leikiltä, mutta lihaksisto saa samalla tehokasta treeniä ja kunto kohenee.

tiistai 6. tammikuuta 2015 teksti KUNTO PLUS

Miksi juuri luistelu?

Luistelu on rullaluistelun tapaan mainiota treeniä reisilihaksille ja pakaroille. Verenkiertokin saa piristysruiskeen.

Retkiluistelu tarjoaa luonnossa liikkumiseen erinomaiset mahdollisuude, mutta ihan puiston tai koulun pikku kentälläkin saa hyvin treeniä. Luistelu on erityisen hyvä valinta silloin, kun haluaa ottaa lapsetkin mukaan liikkumaan.

Treenin teho

Jalkalihakset vahvistuvat ja pakarat ja reidet kiinteytyvät. Luistelu vahvistaa myös keskikehon tukilihaksia, ja kestävyyskuntokin kohenee. Kunhan pysyy pystyssä eikä panosta yksipuolisesti hyppyihin, laji on myös hellävarainen nivelille ja jänteille, sillä jäällä liukuessa niveliin ei kohdistu samanlaisia kovia iskuja kuin vaikkapa juostessa.

Hankinnat


Luistimet maksavat noin 70–140 euroa. Pyöräilykypärä kelpaa kypäräksi.

Vaikeusaste

Helppoa, jos luistelun opetellut lapsena. Taito palaa pitkänkin tauon jälkeen hetkessä mieleen. Vaikeampaa vasta-alkajalle, sillä ensi potkut vaativat hiukan uskaltamista.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee