Krapulainen nainen
Kiusaako kohmelo?

Onneksi tiedämme niksit, joilla kankkunen kaikkoaa.

© colourbox

6 joogaharjoitetta, jotka karkottavat kankkusen

Harva miettii kostean illan jälkeisenä aamuna ensimmäiseksi joogaa, mutta nämä kuusi joogaharjoitetta ovat takuulla tehokkaampi korjaussarja kuin kokis, pizza ja Netflix.

maanantai 27. kesäkuuta 2016 teksti Signe Brogaard

Aamun valjetessa käy tuskallisen selväksi, ettet muistanut juoda kahta vesilasillista drinkkien välissä tai suunnata kotiin viimeistään kello kahdelta, kuten olit vakaasti päättänyt. Eilisiltaa ei auta enää murehtia, sillä päässä käy armoton jyske ja maksa uhkaa sanoa itsensä irti. Onneksi tilanteeseen on yksinkertainen ratkaisu: JOOGA.

Pelkkä ajatuskin alaspäin katsovasta koirasta etovassa olotilassa kauhistuttaa, mutta ei hätää – nämä kuusi lempeää harjoitetta eivät vaadi teräksistä tasapainoa tai energistä olemusta.

Miksi jooga lievittää krapulaa

Lempeät joogaharjoitteet tehostavat ruoansulatusta ja kuona-aineiden poistumista elimistöstä. Rauhalliset liikkeet laskevat stressihormoni kortisolin määrää, joka on kohmelossa koholla. Alkoholi häiritsee vielä seuraavan yön unia ja vaikeuttaa syvään uneen vaipumista, joten vaikka joogaamisen jälkeen kehon ja mielen valtaa autuas rauha, kannattaa torkahtaa vain hetkeksi viimeisen harjoitteen aikana. 

Muita niksejä kankkusen häätöön

On tärkeää nesteyttää kuivumisesta kärsivää elimistöä runsaalla vedellä ja nauttia terveellistä purtavaa, joka ei ärsytä mahalaukkua. Vatsaa hellivä välipalasmoothie valmistuu esimerkiksi banaanista ja jogurtista. Tuhti ja mausteinen ruoka ei välttämättä ole vatsan mieleen, mutta jos pikaruoan himo on ylivoimainen, kokeile herkullisia ja terveellisiä vaihtoehtoja. 

Katso harjoitteet täältä:

1: Lapsenasento

2: Kissa

3: Perhonen

4: Kierto selinmakuulla

5: Lankku (staattinen punnerruksen yläasento)

6: Loppurentoutus 

Lähde: Huffington post

Saavuta tavoitteesi vuonna 2019!

Ehkä sinua kiinnostaa...

KUNTO PLUS suosittelee