Käy lämpimässä kylvyssä oikeaan aikaan

Lämmin kylpy on yksi toimivista perinteisistä keinoista, jotka auttavat saamaan unen päästä kiinni.

Nukahtamisen helpottamiseksi kylpy, suihku tai sauna kannattaa ajoittaa oikein. Kylpeä kannattaa jo 1 - 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Kylpemisen unta edistävä vaikutus perustuu nimittäin ruumiinlämmön alenemiseen, jonka elimistö tulkitsee nukkumaanmenoajan merkiksi ja kehotukseksi virittyä lepotilaan.

Ratkaisu kymmeneen tavalliseen uniongelmaan

Lämmin kylpy saa kehonlämmön ensin nousemaan ja sitten laskemaan niin, että elimistö on nukahtamiselle otollisessa tilassa.

On tärkeää, että lämpö ennättää tasaantua ennen nukkumaanmenoa: mikäli sänkyyn mennään liian aikaisin, kun keho on kylvyn jäljiltä tavallista lämpimämpi, nukahtaminen vaikeutuu.

Kylpy ei myöskään saa olla niin kuuma, ettei lämpö ennätä tasaantua ennen nukkumaanmenoa.

    No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

    KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
    Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
    Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

    • 10–30 min treenivideot
    • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
    • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
    • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

    Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


    Newsletter background