Liiku paljon, mutta oikeaan aikaan

Yhdysvalloissa Stanfordin yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa tehdyt tutkimukset ovat osoittaneet, että liikuntaa säännöllisesti harrastavat ihmiset nukahtavat muita vaivattomammin.

Toiset tutkimukset taas ovat vahvistaneet, että unettomuudesta kärsivät ihmisen liikkuvat usein niukasti. Yhden teorian mukaan liikunta auttaa kehoa säätelemään sisäistä kelloa. Toisen teorian mukaan liikunta vaikuttaa sytokiineina tunnettujen välittäjäaineiden koostumukseen, joiden muutokset voivat tutkijoiden mukaan edistää unta myös siinä tapauksessa, että liikunnan ja nukkumaanmenon välillä on pitkä aika.

Liikunta vaikuttaa samalla tavalla kuin lämmin kylpy. Rankka liikunta voi pitää ruumiinlämmön korkeana 2 - 4 tuntia.
Eräiden tutkijoiden mukaan liikunta juuri ennen nukkumaanmenoa alle 70 lyönnin sykkeellä ei haittaa nukahtamista. Tarkkaile oman elimistösi reaktioita ja laadi oma aikataulusi sen mukaan.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background