Kookossokeri

Kookossokerissa on yhtä paljon energiaa kuin tavallisessa sokerissa, mutta sen glykeeminen indeksi on huomattavasti alhaisempi.

Kookossokeria

Miten kookossokeri eroaa tavallisesta?

Kookossokerissa on yhtä paljon kaloreita kuin tavallisessa sokerissa, mutta kookossokerin glykeeminen indeksi on matalampi kuin tavallisen sokerin - vain 35, kun esimerkiksi hunajan indeksi on 68.
Tämän ansiosta verensokerisi ei kohoa äkkinäisesti pilviin, kun nautit kookossokeria. Diabeetikoiden on tärkeä tietää jonkin raaka-aineen vaikutuksesta verensokeriin, mutta ei-diabeetikoiden ei siitä tarvitse juurikaan huolehtia, sillä elimistö tasaa itse verensokerin.

Lisäksi kookossokeri sisältää myös jonkin verran kivennäisaineita kuten kaliumia, magnesiumia ja rautaa.

Maku ja käyttö

Kookossokeri maistuu hieman karamellimaiselta tavalliseen sokeriin verrattuna. Voit käyttää sitä kuten tavallista sokeria esimerkiksi leivonnaisissa, jälkiruuissa ja makeisissa.

Miten kookossokeria tehdään?

Kookossokeria saadaan, kun kookospalmun kukinnoista valutetaan nektaria, joka keitetään sokeriksi.

Tarkkana kaupassa

Kookossokeria eli kookospalmusokeria saa verkkokaupoista ja luontaistuotekaupoista. Kannattaa vertailla hintoja.

Hox! Palmusokeri ei ole kookossokeria. Palmusokeri saadaan sokeripalmusta.

LUE MYÖS:Kombutsa on trendikästä, mutta onko se myös terveellistä?

Hyvinvointia koko kesäksi KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Juostessa kuunneltava juoksuohjelma
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

Juuri nyt voit saada KUNTO PLUSsan kaikki palvelut käyttöösi koko kesäksi vain 8,95 eurolla!

TARJOUS: 3 kk 8,95 €


Newsletter background