Nainen treenaa reisiä ja pakaroita
Pakaraharjoite 3

– sivukyykyt hapottavat pakaroiden lisäksi sisä- ja etureisiä. Kannattaa kokeilla!

Kyykyt ja sivuliu'ut

Kyykyt ja sivuliu'ut treenaavat sekä pakaralihaksia että sisäreisiä ja etureisiä hurjan tehokkaasti.

keskiviikko 24. elokuuta 2016 teksti F. Hallqvist

Harjoite

Alkuasento

  • Seiso ryhdikkäänä lantion levyisessä haara-asennossa parketilla tai muulla liukkaalla alustalla toinen jalka liukumatolla, villaisella patalapulla tms. hyvin liukuvalla pikku liinalla tai vaikka paperilautasella.
  • Jännitä vatsalihaksia ja lantionpohjan lihaksia.


Kyykky sopii lähes kaikille. Mutta onko tekniikka hallussa? Tarkista oikea suoritustekniikka täältä.

Liike

  • Hengitä sisään ja lähde kyykistymään ja viemään samalla toista jalkaa mahdollisimman pitkälle sivulle. Työnnä peppua kunnolla taakse ja koukista tukijalkaa.
  • Palaa ylös uloshengityksellä. Tee 10 toistoa. Jää 10. toistolla ala-asentoon ja tee 10 pientä joustoa.
  • Pysy liukuasennossa 10 sekuntia ja nouse ylös.
  • Toista toiselle puolelle.


Vaikutus
Sisäreidet, etureidet ja pakarat

Sarjat ja toistot

3 x 10 liukukyykkyä + 10 joustoa + 10 s paikallaan kummallakin jalalla.

Katso video

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Kuinka usein teet ruokaa itse?

KUNTO PLUS suosittelee