Nainen treenaa reisiä ja pakaroita
Pakaraharjoite 1

– treenaa sisä- ja etureisiä ja pakaroita tehokkaasti.

© Jakob Helbig

Sumokyykyt ja varpaillenousut

Saat taatusti lisää voimaa pakaralihaksiin tällä supertehokkaalla harjoitteella, jossa sumokyykky yhdistetään varpaillenousuun.

keskiviikko 24. elokuuta 2016 teksti F. Hallqvist

Harjoite

Alkuasento

  • Seiso leveässä haara-asennossa jalkaterät ulospäin.
  • Pidä selkä suorana ja pää pystyssä, katse eteenpäin ja jännitä sekä vatsalihaksia että lantionpohjaa.


Liike

  • Hengitä sisään ja laskeudu kyykkyyn niin pitkälle, että polvet ovat suorassa kulmassa. Hengitä ulos ja nouse ylös.
  • Pidä polvet linjassa varpaiden kanssa ja paina jalkaterät tukevasti lattiaan.
  • Tee 10 kyykkyä. Jää viimeisellä toistolla kyykkyyn ja tee 10 pientä joustoa.
  • Jää kyykkyyn ja kohottaudu varpaiden varaan 10 kertaa. Jää viimeisellä toistolla varpaillesi ja pysyttele paikallaan 10 sekuntia.


Lihakset

Etu- ja sisäreidet sekä pakarat

Sarjat ja toistot

3 x 10 kyykkyä + 10 joustoa + 10 varpaillenousua + 10 s varpaillaan.

Katso video

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Kuinka usein teet ruokaa itse?

KUNTO PLUS suosittelee