Jalan nostot koukussa

Nelinkontin tehtävä pakaraharjoite aiheuttaa mukavaa poltetta pakaran seudulle, kun koukussa olevaa jalkaa nostetaan ylöspäin kantapää kohti kattoa.

Nainen treenaa reisiä ja pakaroita

PAKARAHARJOITE 2 – panee takareisien ja pakaroiden lihakset koville.

© Jakob Helbig

Harjoite

Alkuasento

  • Asetu nelinkontin polvet yhdessä. Tue kyynärvarret lattiaan ja risti kädet.
  • Ojenna selkä ja niska suoriksi mutta älä anna pään roikkua. Jännitä vatsalihaksia ja lantionpohjaa.

Liike

  • Koukista vasenta jalkaa 90 astetta, hengitä ulos ja nosta koukistettu jalka ylös. Koukista nilkka ja kuvittele painavasi kantapää kattoon.
  • Hengitä sisään ja laske jalka takaisin alas. Toista liike 10 kertaa.
  • Jätä 10. nostolla jalka ylös ja tee vielä 10 pientä joustoa. Pidä lopuksi kohotettua jalkaa 10 sekuntia niin ylhäällä kuin suinkin jaksat. Siinä oli yksi kokonainen sarja.

Lihakset: Takareidet ja pakarat

Sarjat ja toistot: 3 x 10 nostoa + 10 joustoa + 10 s mahdollisimman ylhäällä. Tee toisellakin jalalla samat 3 sarjaa.

Katso video

Hyvinvointia koko kesäksi KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Juostessa kuunneltava juoksuohjelma
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

Juuri nyt voit saada KUNTO PLUSsan kaikki palvelut käyttöösi koko kesäksi vain 8,95 eurolla!

TARJOUS: 3 kk 8,95 €


Newsletter background