Ristiaskelkyykky taakse ja polven nosto

Taakse ristiin tehtävä askelkyykky tehostettuna polven nostolla on supertehokas pakaraharjoite, joka vaatii myös keskivartalon hallintaa.

Nainen treenaa reisiä ja pakaroita

PAKARAHARJOITE 4 – treenaa pakaroita ja kaikkia reiden lihaksia: etu-, taka- ja sisäreittä.

© Jakob Helbig

Harjoite

Alkuasento

  • Seiso jalat lantion levyisessä haara-asennossa jalkaterät ja polvet hiukan ulospäin.
  • Astu toisella jalalla pitkä askel taakse ristiin päkiän varaan.
  • Jännitä vatsalihaksia ja lantionpohjaa, pidä selkä suorana ja katse eteenpäin.

Liike

  • Hengitä ulos ja laskeudu niin alas, että taaimmainen polvi koskee miltei lattiaan.
  • Hengitä sisään ja nouse ylös nostaen polvea mahdollisimman korkealle ja kiertämällä vartaloa kädet rinnan korkeudella.
  • Tee 10 toistoa. Jää viimeisellä toistolla ala-asentoon ja tee 10 pientä joustoa.
  • Jää viimeisellä joustolla ala-asentoon 10 sekunniksi.

Vaikutus: Etu-, taka- ja sisäreidet sekä pakarat.

Sarjat ja toistot: 3 x 10 kyykkyä + 10 joustoa + 10 sekuntia paikallaan kummallakin jalalla.

Katso video

Hyvinvointia koko kesäksi KUNTO PLUSsalta!

KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Juostessa kuunneltava juoksuohjelma
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

Juuri nyt voit saada KUNTO PLUSsan kaikki palvelut käyttöösi koko kesäksi vain 8,95 eurolla!

TARJOUS: 3 kk 8,95 €


Newsletter background