Sumokyykky kiertäen

Kiertoharjoittelun paras puoli on se, ettei se vaadi mitään välineitä, kehon oma paino toimii vastuksena. Esimerkiksi sumokyykky kiertäen onnistuu siispä niin rannalla kuin metsässäkin.

Kokeile kiertoharjoittelua

Näin sumokyykky kiertäen tehdään oikein

  • Seiso jalat mahdollisimman leveässä haarassa ja kierrä varpaita osoittamaan hiukan ulospäin.
  • Taivuta polvia ja kyykisty niin syvälle kuin pystyt. Laske peppua kohti maata aivan kuin istuisit tuolille. Pidä selkä suorana ja keskivartalon lihakset jännittyneinä.
  • Kohottaudu sitten ylös, nosta oikeaa jalkaa kohti rintaa ja vie oikea jalka ja vasen kyynärpää yhteen.
  • Palaa alkuasentoon ja tee sama liike, mutta kohota tällä kertaa vasen jalka kohti oikeaa kyynärpäätä.
  • 20 toistoa.
  • Huomaa! Pidä ylävartalo koko ajan pystyasennossa ja katso suoraan eteenpäin. Käytä vatsalihaksia, kun teet liikkeen loppuosan, jossa polvi ja kyynärpää viedään yhteen.

Kyykky on lihastreenin kuningasharjoite, mutta hallitsetko taatusti oikean kyykkäystekniikan? Tarkasta täältä.

No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

  • 10–30 min treenivideot
  • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
  • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
  • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


Newsletter background