Naiset punnertavat rannalla. Kiertoharjoittelu

Etunojapunnerrus käsiä porrastaen

Unohda kahvakuulat ja käsipainot. Kiertoharjoittelussa käytät vain yhtä välinettä: oman kehosi painoa. Kokeile tehokkaita punnerruksia, joissa kädet ovat porrastetusti.

tiistai 21. kesäkuuta 2016 teksti M. Kristensen

Kokeile kiertoharjoittelua

Näin punnerrus kädet porrastetusti tehdään oikein

  • Tue kädet ja päkiät (tai polvet) maahan. Pidä käsiä hiukan hartioita leveämmällä ja peppu alhaalla siten, että keho pysyy suorana yläviistossa asennossa.
  • Taivuta kyynärpäitä ja tee viisi etunojapunnerrusta. Siirrä sitten oikea käsi vasemman etupuolelle ja tee viisi punnerrusta. 
  • Vie sitten vasen käsi oikean etupuolelle ja punnerra vielä viisi kertaa.
  • 15 toistoa.
  • Huomaa! Laske rintakehä aivan maanpinnan lähelle. Pidä niska ja pää selän suorana jatkeena äläkä päästä peppua kohoamaan muuta kehoa ylemmäksi. 

Katso alta harjoitus videolta.

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä hedelmä on suosikkisi?

KUNTO PLUS suosittelee