kyykyt pallon kanssa, Pulsing Barre
© Jakob Helbig

Pulsing Barre - Kyykyt pallon kanssa

Oletko kyllästynyt litteään takapuoleen ja hyllyviin sisäreisiin? Tämä tehokas lihaskuntoharjoite vahvistaa ja kiinteyttää pakaroita, reisiä ja sisäreisiä.

tiistai 10. tammikuuta 2017 teksti I. Eriksen ja F. Hallqvist

Näin tehdään kyykyt pallon kanssa

Aloitusasento

  • Seiso jalat lantion leveydellä ja jalkaterät suoraan eteenpäin. 
  • Aseta pallo reisien väliin juuri polvien yläpuolelle niin, että se pilkistää hiukan etupuolelta. 
  • Aseta toinen käsi tangolle. 
  • Ojenna selkä suoraksi ja jännitä vatsa ja alaselkä.

Liike

  • Uloshengityksellä laskeudu alas niin pitkälle, että polvet ovat 90 asteen kulmassa. 
  • Polvien on oltava suoraan kantapäiden yläpuolella ja vie peppua pitkälle taakse. 
  • Nojaa ylävartaloa selkä suorana sen verran eteenpäin, että pysyt tasapainossa. 
  • Sisäänhengityksellä palaa alkuasentoon. 
  • Jännitä aina suoristautuessasi pakarat ja avaa lantio, jotta liike tuntuu kunnolla pakaroissa ja reisissä. 
  • Jää viimeisen toiston jälkeen alas ja purista palloa jalkojen välissä niin lujaa kuin pystyt.

Kyykky on lihastreenin kuningasharjoite, mutta hallitsetko taatusti oikean kyykkäystekniikan? Tarkasta täältä.

Toistot: 3 sarjaa, kussakin 8 x kyykky pallon kanssa + 8 x pallon puristus

Kaipaatko tehokasta sisäreisivenytystä? Katso tämä liike!

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä sinua auttaa rentoutumaan kiireisen päivän jälkeen?


KUNTO PLUS suosittelee