Nainen tekee askelkyykkyä harjanvarsi kädessä
© Wichmann+Bendtsen

Näin askelkyykky korokkeelle tehdään oikein

Harjoite vahvistaa jalkojen lihaksia ja tasapainoa – apuvälineet eivät maltaita maksa!

torstai 12. toukokuuta 2016 teksti M. Kristensen

Askelkyykyt apuvälineinä keittiöjakkara ja harjanvarsi

  • Astu vasemmalla jalalla porrasjakkaran alemmalle askelmalle. Vie oikea jalka noin metrin päähän jakkarasta.
  • Pidä harjanvartta suorin käsin edessäsi.
  • Tasapainoilua voi auttaa tukemalla harjanvarren lattiaan, jos muuten on liian hankala pysytellä pystyssä.
  • Koukista oikeaa jalkaa niin, että polvi laskeutuu kohti lattiaa. Pidä polvi ja jalkaterä samassa linjassa.
  • Laskeudu niin kyykkyyn kuin kykenet ja ponnista sitten oikealla jalalla ylös.
  • Toistoja: Tee 12 kyykkyä kummallakin jalalla.

Katso harjoite videolta:

Saavuta tavoitteesi vuonna 2020!

Ehkä sinua kiinnostaa...

Mikä hedelmä on suosikkisi?

KUNTO PLUS suosittelee