Tehotauko töissä: 5 min jumppa – ilman hikoilua

Yksinkertainen taukojumppa virkistää ja auttaa jaksamaan – noudata vain videon ohjeita. Innosta muutkin mukaan!

Venyttelyä toimistotuolissa

VINKKI: Innosta työtoveritkin yhteiseen taukojumppaan vaikka kerran viikossa.

© iStock

Onko kahvin hakeminen ainoa "liikunta" täyden työpäivän aikana? Alkaako keskittymiskyky herpaantua useamman tunnin istumisen jälkeen?

Meillä on sinulle – ja työkavereillesi – tosi hyvä taukojumppa!

Vaihda yksi päivän tauoista pikatreeniin, joka virkistää ja auttaa jaksamaan. Taukojumppaohjelmamme aktivoi kaikki suuret lihasryhmät, jolloin aivot saavat uutta happea ja loppupäivä sujuu uudella tarmolla.

Treeniohjelma on ultralyhyt, eli loppu työpäivä ei mene pilalle siitä, että tulisit jumpasta hikiseksi. Käynnistä video ja sitten vain treenaamaan – KUNTO PLUSsan omavalmentaja tekee kaikki harjoitteet kanssasi, joten ei tarvitse kuin tehdä perässä.

Helppoa kuin mikä!

Siirry treeniin seuraavasta linkistä

KUNTO PLUSsan taukojumppa verryttää lihaksia ja auttaa jaksamaan – eikä tule hiki.

SIIRRY TREENIIN

Taukojumppa kannattaa tehdä joko ennen lounasta tai iltapäivään silloin, kun pitkä istuminen alkaa tuntua lihaksissa.

Taukojumppaan kuuluu 3 harjoitetta – ne kohdistuvat pakaralihaksiin, reisiin, vatsalihaksiin, selkälihaksiin ja käsivarsiin – eli koko keho tulee kativoiduksi vain 5 minuutissa ilman välineitä. Et myöskään joudu makaamaan lattialle työvaatteissasi!

Näin pääset alkuun

Klikkaa tästä tai valitse valikosta "Nettitreeni". Laitteita ja painoja ei tarvita. Kun sinulla on sen verran tilaa, että mahdut treenaamaan, ja olet valmis treenaamaan, voit aloittaa saman tien!

Seuraavista linkeistä saat lisätietoa:

Nettitreeni

Nettitreeni

  1. Valitse "Nettitreeni" linkistä tai valikosta sivustosta.
  2. Aloita.

Treenin taso ja kesto

Treenin taso ja kesto

  1. Valitse "Nettitreeni" valikosta.
  2. Valitse näytön yläosasta painike "Valitse treenin kesto ja taso".
  3. Valitse treenin taso ja aika ja "Tallenna valinnat".
  4. Saat listan valintoihisi sopivista treeniohjelmista.

VINKKI Jos haluat muuttaa valintojasi, valitse oikeasta yläkulmasta "Rajaa".

Näin näet treenivideot

Näin näet treenivideot

  1. Valitse "Nettitreeni" valikosta.
  2. Valitse video.
  3. "Harjoitteet"-kohdasta voit katsoa etukäteen kaikki ohjelmaan kuuluvat harjoitteet.
  4. Kun valitset Harjoitteet, voit katsoa videon ja lukea sanalliset ohjeet ja mihin harjoite vaikuttaa.
  5. Selaimen taaksepäin-nuolella pääset takaisin ohjelman Harjoitteet-listaan.

Treeniohjelmien kuvauksset

Treeniohjelmien kuvauksset

  1. Valitse "Nettitreeni" valikosta.
  2. Valitse video.
  3. Valitse videon alapuolelta "Ohjelma".
  4. Näet ohjelman toistot ja ohjelman tiedot.

Videon sisällä liikkuminen pikkukuvilla

Videon sisällä liikkuminen pikkukuvilla

  1. Valitse "Nettitreeni".
  2. Valitse video. Käynnistä toisto .
  3. Videon alalaidassa näkyvistä pikkukuvista pääset valitsemaasi kohtaan videolla.

VINKKI Voit katsoa harjoitteita kätevästi uudelleen, jos jotakin jäi epäselväksi tai hypätä tutun kohdan yli.

Videoiden tallentaminen suosikkeihin ja poistaminen suosikeista

Videoiden tallentaminen suosikkeihin ja poistaminen suosikeista

  1. Valitse "Nettitreeni" valikosta.
  2. Klikkaa videoluettelosta sydäntä haluamasi videon oikeasta yläkulmasta tai valitun videon videoikkunan alapuolelta.
  3. Video tallentuu Oma sivu -toimintoon, joka löytyy sivuston oikeasta yläkulmasta, ja siellä Omat suosikit -kohtaan.
  4. Suosikeista poistaminen: Klikkaa suosikiksi merkityn videon punaista sydäntä, niin valinta poistuu, eikä video enää ole Oma sivu -toiminnon suosikeissa.

Mistä näkee suosikiksi merkityt

Mistä näkee suosikiksi merkityt

  1. Valitse oikeasta yläkulmasta Oma sivu.
  2. Valitse Oma sivu -toiminnosta avautuneesta valikosta "Omat suosikit".
  3. Näet ensimmäiseksi viimeksi tallennetut suosikit ja voit tarkastella suosikkejasi kategorioittain linkeistä.
Newsletter background