10 naista: Näin kuntosalitreeni on hauskempaa

Kuulutko niihin, jotka maksavat kuukausittaista kuntosalin jäsenmaksua, mutta eivät käy juuri koskaan salilla? Jos et saa rahoillesi vastinetta, nämä vinkit voivat auttaa sinua lähtemään salille.

Hymyilevä keski-ikäinen nainen treenaa käsipainoilla kuntosalilla.

KUNTOSALITREENI – Lempimusiikin tai äänikirjan kuuntelu voi tehdä kuntosalitreenistä hauskempaa. Ja jos se ei auta, ehkä jokin näistä 10 vinkistä tepsii.

Kuuluitpa sitten kuntosalin vakiokalustoon, silloin tällöin treenaaviin tai noviiseihin, hyödyt varmasti vinkeistä, joiden avulla teet salitreenistä motivoivaa, vaihtelevaa ja tehokasta.

Pyysimme 10 tavalliselta treenaajalta heidän parhaat vinkkinsä kuntosalitreeniin. Vastauksissa käsitellään niin tabata-treeniä, ylimääräisiä pikkuhousuja kuin isoja miehiäkin.

Tutustu 10 treenaajan vinkkeihin alla

Ota pyyhe mukaan

Omalla treenipyyhkeellä voit kuivata hikeä ja laittaa pyyhkeen esimerkiksi treenimaton päälle, niin et joudu nenätysten muiden bakteerien kanssa.
Kristiina

Nainen soutaa soutulaitteella kuntosalilla

Päätän treenin tabataan

Tabata-treenissä tehdään kovatehoista treeniä 8 x 20 sekunnin pätkissä 10 sekunnin tauoilla.

Päätän aina treenin tabataan jollain kardiolaitteella – ja olen sen jälkeen aivan kuitti! Soutulaite ja airbike-kuntopyörä sopivat tabataan parhaiten.
Kerttu

Kopioi muilta

En tiedä kovin paljon lihasharjoitteita, joten saan muiden tekemistä harjoitteista hyviä ideoita omaan treeniini.
Hanna

Vaihtele treenin rakennetta

Teen lihaskuntotreeniä kahdella eri tavalla.
Joko teen harjoitteet kevyemmillä painoilla mutta teen monta sarjaa putkeen ilman taukoja, jotta syke nousee, tai sitten rehkin isojen painojen kanssa niin, että jaksan hädin tuskin tehdä viimeiset toistot ja joudun pitämään tauon ennen seuraavaa sarjaa.

Erilaiset treenit antavat erilaisia ärsykkeitä – sekä fyysisesti että henkisesti.
Siiri

Nainen kahvakuulan kanssa kuntosalilla

Kokeile rohkeasti vapaita painoja

Jouduin tsemppaamaan itseäni menemään vapaiden painojen alueelle isojen miesten sekaan, mutta se kannatti. Kukaan ei katso pahasti, ja tunnen jo oloni kotoisaksi. On siistiä nostella isoja painoja!
Eeva

Jumppamatto ja käsipainot
© Istock

Tee samalla kertaa syke- ja joogatreeni

Jos ajattelet kuten minä, että jooga ei ole ”oikeaa” treeniä, yhdistä se johonkin rankempaan.
Itse teen ennen joogaa puolen tunnin lihas- tai syketreenin, niin saan hyödyt molemmista.
Amanda

Varapöksyt mukaan

Treenin jälkeen on inhottavaa huomata, että on unohtanut vaihtopikkuhousut kotiin. Siksi pidän niitä aina kassissa.
Anne

Newsletter background