Rennoksi kulmikkaasti

Venytys alaselälle ja pakaroille vie stressin tuomat jännitykset mennessään.

Harjoite

  • Istu jalat harallaan. Pidä nilkkoja koukussa koko liikkeen ajan. Käännä toinen jalka suoraan kulmaan vartalon etupuolelle ja nosta sen jalkaterä toisen jalan polven päälle.
  • Taivuta sitten myös alempi jalkaa suoraan kulmaan niin, että sääret tulevat päälletysten ja jalkapohjat ovat reisien suuntaisesti.
  • Nojaa niin pitkälle eteenpäin kuin pystyt selkä suorana. Tue vartaloa sormenpäillä.
  • Tee sama sekä vasen että oikea jalka päällimmäisenä.
  • Hengitä koko ajan syvään ja pysyttele asennossa 4–5 sisäänhengityksen ajan.

Vaikutus

  • Liike avaa lonkkia ja venyttää pakaroiden yläosaa sekä alaselkää ja reisilihasten ulkopuolta.
  • Stressihormoni kertyy yleensä juuri kyseisten kohtien lihaksiin, joten niiden venyttäminen rentouttaa koko kehoa. Vartalon kumartuminen eteen päin ääntää huomion luontojaan omaan kehoon.

    No nyt on yksinkertaista elää terveellisesti!

    KUNTO PLUSsan keskeisin tavoite on tehdä terveellisistä elämäntavoista helppoja toteuttaa. Tätä tavoitetta silmälläpitäen olemme uudistaneet nettitarjontamme niin, että se sisältää välineet ja kannustusta hyvinvointia edistävään elämäntapaan nyt ja aina.
    Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.
    Tutustu uuteen KUNTO PLUSsaan

    • 10–30 min treenivideot
    • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
    • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla
    • Suosikit kätevästi saataville omalle sivulle

    Juuri nyt: Kokeile 30 vrk ilmaiseksi


    Newsletter background