Rennoksi kulmikkaasti

Venytys alaselälle ja pakaroille vie stressin tuomat jännitykset mennessään.

Harjoite

  • Istu jalat harallaan. Pidä nilkkoja koukussa koko liikkeen ajan. Käännä toinen jalka suoraan kulmaan vartalon etupuolelle ja nosta sen jalkaterä toisen jalan polven päälle.
  • Taivuta sitten myös alempi jalkaa suoraan kulmaan niin, että sääret tulevat päälletysten ja jalkapohjat ovat reisien suuntaisesti.
  • Nojaa niin pitkälle eteenpäin kuin pystyt selkä suorana. Tue vartaloa sormenpäillä.
  • Tee sama sekä vasen että oikea jalka päällimmäisenä.
  • Hengitä koko ajan syvään ja pysyttele asennossa 4–5 sisäänhengityksen ajan.

Vaikutus

  • Liike avaa lonkkia ja venyttää pakaroiden yläosaa sekä alaselkää ja reisilihasten ulkopuolta.
  • Stressihormoni kertyy yleensä juuri kyseisten kohtien lihaksiin, joten niiden venyttäminen rentouttaa koko kehoa. Vartalon kumartuminen eteen päin ääntää huomion luontojaan omaan kehoon.

    Kuntoa ja kiinteyttä KUNTO PLUSsalta!

    KUNTO PLUSsan tärkein tavoite on tehdä terveellisestä elämäntavasta helppo. Nettisisältömme ja sovelluksemme tarjoavat tiedot ja välineet, joilla tarveellinen elämäntapa sujuu mutkattomasti. Tilaajana saat käyttöösi sivuston ja sovelluksen kaikki palvelut.

    Sivustossa ja sovelluksessa mm:

    • Yli sata 5–40 min treenivideota
    • Kuunneltavat juoksuohjelmat myös vasta-alkajille
    • Pääsy satoihin terveellisiin resepteihin
    • Viikon ruokalista resepteineen sähköpostilla

    KUNTO PLUSsan digitilaus – tutustu täältä!


    Newsletter background